Error: Løser ut / kopler til og Time Machine.

Diskusjon rundt Apples iMac

Error: Løser ut / kopler til og Time Machine.

Innleggav Gitar Roger » man 08.06.2015 14:06

Hei.

Vedlegger skjermbilde med forklaring på følgende PERIODISKE feil:
1. Disker og minnekort løses ut av seg selv.
2. Finner ikke lydkort ved oppstart.
3. Sletter ikke gamle Time Machine filer når TM sikkerhetskopidisk er full.

På vedlegget er også info om modell etc på min Mac.

Har også lest på forumet om treigere Mac ved Yosemite. Det samme med min 2011 modell.
Det var et svare strev da maskinen selv skulle starte opp etter oppgradering. Den stoppet nesten halveis en "million" ganger. Etter "n'te" forsøk startet den opp etter et par dager.
Maskinen er mer treg -også i perioder- ved f.eks:
Starte Logic: Snurrehjulet og beskjed om at maskinen "henter" Logic. Aldri skjedd før.
Starte XL: Snurrehjul.... Ikke bare ved 1. gang oppstart, men også f.eks. ved lasting av nytt dokument når XL er aktivt.

VEDLEGG:
Hvor er "knappen" for å legge ved dokumenter?
medlem i 176 måneder
 

Re: Error: Løser ut / kopler til og Time Machine.

Innleggav Morse » ons 17.06.2015 18:14

Vedr. disker som løser seg ut av seg selv: Er dette USB-disker? Med eller uten strømforsyning? Koblet rett i maskinen eller via hub? Gi lyd...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Error: Løser ut / kopler til og Time Machine.

Innleggav Gitar Roger » lør 20.06.2015 9:25

Gjelder både WD disker med strøm direkte inn, og via USB HUB. Prøvd forskjellige hubber, både med og uten strøm. Og minnepinner direkte inn, og via HUB.
Og dette skjer altså i perioder. Og det kan skje fra 1 gang til flere ganger i en periode.

Jeg har også en tilsvarende iMac på jobben 1 år eldre, 2010 modell. Der mates også USB pinner ut uten at jeg har fjernet de fysisk.
En nyere 21" Mac på jobben har 2 WD disker, 1 med og 1 uten strøm, og en LaCie uten strøm, koplet direkte inn. Har har det aldri vært noe feil.

Ang. Time Machine, har denne nå fungert slik den skal siden jeg skrev innlegget, uten at jeg har foretatt meg noe.

Men hvordan får man lagt ved vedlegg?
medlem i 176 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]