Får ikke opp powerpoint

Diskusjon rundt Apples iMac

Får ikke opp powerpoint

Innleggav Terje Solbakken » tor 18.06.2015 12:41

Hei, kan noen hjelpe meg her inne?
Jeg skal lage en powerpoint presentasjon og har innstalert office pakken på iMac. Når jeg skal åpne PP kommer ikonet fram i docken, hopper to ganger og forsvinner. Når jeg prøver og åpne andre PP presentasjoner eller word dokumenter skjer det samme. De lukkes med en gang. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
Takk for svar!
medlem i 153 måneder
 

Re: Får ikke opp powerpoint

Innleggav Helge Hafstad » tor 18.06.2015 14:00

Hvilken versjon av Office? Virker Word og Excel?

Du kan ev fjerne plist-filen for PP. Du finner den i Bibliotek/Preferences, navn «com.microsoft.Powerpoint.plist». For å komme til Bibliotek-mappen (som er skjult) velger du samme fra Gå-menyen i Finder. Den kommer frem når du holder Alt-tasten nede.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Får ikke opp powerpoint

Innleggav Ove » tor 18.06.2015 16:51

Hvis du får åpnet f.eks. Word fra Microsoft Office-pakken: Gå til "Hjelp" helt til høyre på menylinjen, klikk "Se etter oppdateringer".

Hvis det er noe der kan dine PP-problemer være løst etterpå, har jeg erfart.

(Jeg har aldri vært glad i Microsoft, men har hatt Word på mine Mac'er i mer enn 25 år for å kunne åpne Word-dokumenter i forbindelse med arbeid og studier, og den siste Word-versjonen det var mulig å beherske fullt ut var Word for Mac 5.1 for omtrent 20 år siden. — Men én ting skal Microsoft ha: De oppdaterer Office-pakkene sine jevnlig uten å kreve ny betaling, ifølge mine erfaringer med Office for Mac 2004, 2008 og 2011.)
medlem i 230 måneder
 

Re: Får ikke opp powerpoint

Innleggav carsten2 » fre 19.06.2015 9:36

Jeg bruker iWork fra Apple, kan åpne Word filer, spare som Word filer, bruker Keynote i stedenfor PP, fungerer utmerkt!
Jeg har opplevd at Windows programmer for Mac av og til ikke virker bra..
medlem i 174 måneder
 

Re: Får ikke opp powerpoint

Innleggav Helge Hafstad » lør 20.06.2015 2:01

Jeg har opplevd at Windows programmer for Mac av og til ikke virker bra..


Bare en liten påminnelse om at Word faktisk dukket opp for Mac OS allerede i 1985. På Windows-plattformen kom første versjon i 1989. For Excel er historien tilsvarende, 1985 på Mac og 1987 for Windows. PowerPoint ble utviklet spesielt for Mac av selskapet Forethought i 1987. De ble så kjøpt opp av Microsoft og første Windows-versjonen sluppet i 1990...:-)

Word 5.1 sies å ha vært en av de beste versjonene for Mac. Selv savner jeg sårt Excel 4.0...:-(

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Får ikke opp powerpoint

Innleggav tiddylicious » lør 20.06.2015 12:35

Til info:nyeste office til Mac preview ute til gratis nedlastning inntil release (ca halvt år til). https://products.office.com/en-us/mac/mac-preview

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]