Hvordan fjerne liste i "nedlastinger"?

Hvordan fjerne liste i "nedlastinger"?

Innleggav cartman18 » lør 11.07.2015 13:24

Hei

Jeg er helt ny på mac, trenger litt hjelp :) Jeg lurer på følgende:

- Hvordan fjerne det som står i listen "nedlastinger" uten å slette innholdet. Eksempel: Har lastet ned en video-fil, flyttet den til egen mappe, men vil fjerne historikken under "nedlastinger" i finder.

- Har lastet ned VLC. Når VLC er åpen og jeg høyre-klikker på ikonet får jeg opp liste over sist sett, hvordan får jeg fjernet denne?

Takk til den som gidder å svare!
medlem i 177 måneder
 

Re: Hvordan fjerne liste i "nedlastinger"?

Innleggav Tarkus » lør 11.07.2015 15:22

Du kan ikke fjerne historikken i finder (i docken) uten å fjerne selve objektet. Det er ikke en historikk som sådan du kommer til, men en liste over alle filer som ligger i en folder kalt "Nedlastinger". Det lille ikonet i docken som heter "Nedlastinger" er bare en snarveg til denne folderen. Ved å klikke på et av objektene i listen "Nedlastninger" i docken blir du ført direkte til det objektet.

Du kan imidlertid flytte objektet til en annen plass på maskinen din, f.eks Skrivebprd eller Dokumenter, da forsvinner det fra folderen "Nedlastinger".

Ved å klikke på "Ctrl" samtidig som du velger "Nedlastinger" får du flere valg for visning og sortering av folderen.

--------------------
I Safari er det imidlertid også en "Nedlastinger" historikk i øverste høyre hjørne (det ikonet med en pil ned - ikonet vises først når du har lastet ned noe - og forsvinner når du har tømt listen). Dette viser objekter som er lastet ned med Safari, og lagt i folderen "Nedlastinger". Denne listen kan du tømme uten å fjerne selve objektet.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Hvordan fjerne liste i "nedlastinger"?

Innleggav cartman18 » lør 11.07.2015 19:16

Hei

Da skjønner jeg litt mer. Tusen takk for godt svar.
medlem i 177 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]