Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav krovoll » man 14.09.2015 7:48

Får det ikke til, etter gråstær/netthinneooperasjon i forrige uke ser jeg de små skruene godt nok nei

Har prøvd Finn / oppdrag, sendt mail til to service firma i Trondheim, får ikke svar,

Vet du av noe som kan hjelpe? Har satt en god pris på jobben (1k) og kan få med den gamle "snurredisken" hvis du vil ha den?

Nei du ser det, selv om jeg aldr har så mye har fått den gyldne mini, så kneler den likevel pga intense bruk aav Photoshop og Lightroom (24000 bilder). SKal sette i noen 8gb rambrikker nå for å se.

Takk!
medlem i 232 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav Mr_Bilbo » man 14.09.2015 10:00

Prøvd å ringe til diverse service firma? Eplehuset?
medlem i 193 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav krovoll » man 14.09.2015 13:48

Vil ikke på Eplehuset. Var der med en garantirep for noen år sida, ble kastet ut, "dette har du gjort sjøl, ingen garanti" (macbook, døde pixler)

Venter på svar fra Bitfix og Dig Impuls.
Må da være flere i byen?

Får igjen s ynet til jul, blir for lenge å vente.
medlem i 232 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav iRemote » man 14.09.2015 14:20

Jeg befinner meg i Trondheim og kan sikkert skifte denne for deg for en tusenlapp. Skiftet harddisker på tre macbooker samt vifter og annet. Skiftet skjermer på 7-8 iphoner så slikt har jeg litt peiling på. Hvilken mac mini er det tale om, med andre ord årsmodell? :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav Mumle » man 14.09.2015 14:44

det er minst like viktig at du setter inn mer minne.
medlem i 220 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav krovoll » man 14.09.2015 15:43

Har 10GB i md387 maskina (i5) nå, opp fra 4GB, den ble veldig mer livlig :)

EDit:
Ordnet.
Det er jo et firma i Fjordgata. Det ordner slikt på stikk innom basis. Så kan jeg ta bussen te byen og få ordnet saken,
medlem i 232 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav strukt » man 14.09.2015 20:57

Det er litt jobb med å skifte harddisken i en Mac mini. Du må ut med hovedkortet og strømforsyning før du kommer til selve harddisken.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav Valotunk » man 14.09.2015 22:05

strukt skrev:Det er litt jobb med å skifte harddisken i en Mac mini. Du må ut med hovedkortet og strømforsyning før du kommer til selve harddisken.


Neida, det må du ikke. Jeg har byttet flere ganger uten å løsne verken hovedkort eller strømforsyning. Det går fint å lirke disken ut uten å gjøre det. Jobben tar ca. 10 minutter.

Skal du derimot inn med en disk nr. 2 må HK og PSU ut ut. Sist jeg gjorde dette tok det rett i underkant av 20 minutter.
medlem i 198 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav krovoll » tir 15.09.2015 9:22

Skal inn med TO - 2 - disker ja!
En sams evo 850 ssd på 500 gb
Og
En seagate spinpoint m9t på 2 tb

Jeg må vite hvordan disse plasseres i maskina, som jeg ser i mange brukerfora, er det viktig å plassere startdisken riktig . Altså denne ssd evo
medlem i 232 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav Jonas.J » tir 15.09.2015 14:53

Hvis du har blitt operert i øynene så er ikke Mac Mini rette "lekeplassen" for deg.
Jeg har 3 minier og verktøy.
Bor i Bergen. Tilbyr hjelp gratis (- porto).
Opp til deg.
Eplehuset har ingen rett til å nekte reparasjon.
Loven gjelder hver enkelt del, ikke hele maskinen.
Den omfattes av garantien, som i Norge er en vits ...
medlem i 151 måneder
 

Re: Trondheim; harddisk bytte mac mini, hjelp!

Innleggav krovoll » ons 30.09.2015 20:47

Det gikk .... dårlig.

Engelen ved Perleporten, trakk vingene til seg. Ble for mye jobb, for elevert operasjon, jeg satte ut for stor annamelse, sorry.
Di Derre reperatørene ved fjorden i Nidaros, se de kunne ikke med avansert datamekking av herkomst Cupertino, ikunn almuens drog med vinduer.

Er skuffet. Er nok blitt for grå og sær. Får bare sette en sten oppå den gyldne mac mini affæren til min egen grå stær glir av.

Helst av dioritt, som er mye omtalt for tiden, og er hjemme hos oss (trondhjemitt)...

Sukk..
medlem i 232 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]