Hvilken bærbar Mac?

Hvilken bærbar Mac?

Innleggav Sorry » søn 02.08.2015 10:43

Har ikke fulgt med noe særlig i det siste på HW. Skal bytte ut min 5,5 år gamle MacBook Pro da den er så treg at det ikke lenger er praktisk å bruke. Tar vel ca 20 sek for å slette et bilde i Bilder ol.

Hvilken maskin skal man velge nå? MacBook eller Pro? Ser at prosessorene har veldig lave hastigheter, men de arbeider kanskje på en annen måte? Skal brukes til Safari, Bildeorganisering og div Officearbeid. Om en bærbar har mulighet til å kjøre Final Cut Pro X hadde det vært fint, men er overhode ikke nødvendig.
medlem i 170 måneder
 


Re: Hvilken bærbar Mac?

Innleggav lazyjacket » søn 02.08.2015 17:58

Det kan jo fort lønne seg å vente litt til, om du holder ut. Skylake kommer straks, som blir intel sin aller nyeste CPUer, med forminsket produksjons-teknologi. Dvs 14nm, som blir strømgjerrige og bedre ytelse.

Ellers er jo dagens CPUer heller ikke så verst.

Jeg ville anbefalt en macbook pro retina, uansett om du tar en nå eller senere.
256 GB SSD bør være et minimum, 8GB RAM er jo standard og trenger ikke å oppgradere til bedre CPU.
medlem i 132 måneder
 

Re: Hvilken bærbar Mac?

Innleggav krsk0 » søn 02.08.2015 18:16

En ny MacBook Pro er nok det beste alternativet om du har ambisjoner om å bruke den i 5 år til, du får nok ikke 5 år ut av nye MacBook.

En Macbook Air er forsåvidt også slagkraftig nok, men en maskin uten retina-skjerm holder ikke i 2015 (eller 2020 ;))
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvilken bærbar Mac?

Innleggav knutmathisen » tir 15.09.2015 8:28

Hold ut litt til. Har også en snart 6 år gammel MBP. Reinstaller heller hele maskina. Måtte kjøpe ny HD til min i januar. Kjenner den ikke igjen etter det. Riktig nok fikk den en SSD, men den er stort sett raskere enn en knapt år gammel Dell som jeg har på kontoret. Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Surfing: knapt merkbar forskjell, rendering prosess: stor forskjell
Ellers så er jeg ening i det som er skrevet ovenfor.
Lykke til med valgets kvaler

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Hvilken bærbar Mac?

Innleggav Mumle » ons 16.09.2015 11:18

jeg la inn en SSD i en macbook fra 2010 nylig, og den ble sprek som en fole. Men tung er den fortsatt.
Regner med at du får løst badeballproblemet med en SSD og litt ram. Og kast utdaterte gamle programmer.

Macbook pro retina 13 med 256 GB er en vidunderlig maskin. Men den vil få enda bedre batteritid med Skylake, og det trenger den faktisk. Så hvis du kjøper en SSD og bruker den et år til vil du løse to problemer samtidig.
medlem i 220 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]