Mac for første gang 13"/15"? air/pro?

Mac for første gang 13"/15"? air/pro?

Innleggav Piecreator » tor 24.09.2015 21:10

Hei, har alltid hatt windows stasjonære pcer med store flotte skjermer.
Men ønsker nå og prøve en bærbar med tanke på kontorarbeid på jobb og mye frem og tilbake i helger..


Men er som sagt vant til 27" skjerm på stasjonære dataen og ser mac er i 13 og 15"..
Ønsker selvfølgelig og "bruke så lite penger som mulig".. Så har prøvd og lete litt på nettet men finner lite info om 13 blir for lite til "vanlig"/alt mulig bruk..

Noen som kan komme med noen tips ?
medlem i 180 måneder
 

Re: Mac for første gang 13"/15"? air/pro?

Innleggav HEFJELLS » tor 24.09.2015 22:55

Eg ville gått inn til Eplehuset eller et annet firma som selger Mac og sammenlignet 13" og 15" skjermene selv. Selv om mange kan si at det er helt ok med 13" skjerm er det kun du selv som kan avgjøre det.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mac for første gang 13"/15"? air/pro?

Innleggav krsk0 » fre 25.09.2015 0:25

Jeg har hatt 11, 13 og 15" Macbooker og mener at alt egentlig er for lite for daglig bruk.

Om du kan klare deg uten retina-skjerm ville jeg kjøpt en 11" Macbook Air og to eksterne skjermer. En til kontoret og en hjemme. Jeg har pr. idag en 15" Retina og en Air 11", Airen er helt klart min foretrukne maskin. Den er svært portabel og overraskende kraftig (antar du med kontorarbeid mener tekstbehandling og e-post).
medlem i 184 måneder
 

Re: Mac for første gang 13"/15"? air/pro?

Innleggav jerry.c.bush » fre 25.09.2015 0:28

Min mening:
En 13" som du kobler til en kvalitets 27" med høy oppløsning (min 2560X1440)
Etter min mening er 13" den som jeg selv liker best når det kommer til å være transportabel og om den skal brukes feks i et flysete eller andre steder det er noe trangt.

Hva jeg selv har og bruker hver dag:
En mid 2012 15" Retina, som pr min preferanse og etter mine behov er best for meg. Jeg er stort sett på farten og jobber mest med behandling av film og noe bilder. Da synes jeg 13" blir i minste laget til de oppgavene. Jeg har en rigg med 27" skjerm som jeg kobler til når jeg er stasjonær.

Men som HEFJELLS sier: Om du har mulighet til å gå innom en butikk de selger og har utstilt disse maskinene så er det lettere for deg å bestemme deg. For det er bare du som kan avgjøre det pga dine egne behov og ønsker.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron