Nøkkelring

Nøkkelring

Innleggav Orion » man 16.11.2015 8:19

Hei!
Jeg har et problem med nøkkelringen på macen... Jeg vet ikke hvordan det skjedde eller hva jeg gjorde, men samme hva jeg gjør så får jeg opp en boks med "fant ikke nøkkelring" uansett hva jeg skal gjøre... Om jeg åpner safari, Mail eller et spill så får jeg opp den boksen... Og hvis jeg skriver inn passordet kommer den bare opp igjen. Blir aldri kvitt den.. Hva gjør jeg?? Begynner å bli temmelig lei.
medlem i 100 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav nosey » man 16.11.2015 12:55

Har ikke noe løsning på det, men det høres ut som akkurat samme problem jeg slet med. Plutselig kom problemet, og etter flere måneder fikk jeg det plutselig bort. Vet ikke hva jeg gjorde. Jeg drev å fikla litt i innstillinger, aktiverte og deaktiverte og sletta etc. etc. Aner ikke hva jeg gjorde, dessverre.

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav archangel68 » man 16.11.2015 14:03

Tips: gå igjennom alle endringer du gjorde på maskinen de siste par dagene før problemet oppsto. Det pleier å gi en indikasjon på hvor feilen kan ligge.
medlem i 207 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav Morse » man 16.11.2015 14:51

Har du prøvd å reparere nøkkelringen?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav Orion » man 16.11.2015 23:06

Ja, har prøvd å reparere, nullstille og alt som finnes men det har ikke hjulpet.
medlem i 100 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav Morse » tir 17.11.2015 1:54

Prøv å kaste "com.apple.keychainaccess.plist" fra Preferences i hjemmebiblioteket ditt, logg ut og logg inn igjen. Si fra om det hjalp.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav nosey » fre 27.11.2015 21:49

@archangel68 tenker du på endringer han husker å ha gjort eller finnes det en logg der man kan se hva man har endret? Tenker hvis jeg skulle støte på et lignende problem igjen.

Nå for tiden får jeg forøvrig en boks som popper opp ganske jevnt og trutt, som sier noe om Java Plugin i Safari. Mener det skjedde etter oppdatering til El Capitan. Får mulighet til å "les mer" (blir da sendt til en side hos Apple i Safari) eller "ok". Ingen av alternativene hjelper. Det er noe om å installere en plugin, men får ikke sjekket det nå siden den boksen ikke er her nå og ikke har vært her de siste dagene, så mulig den har gitt seg.

Brukerens avatar
medlem i 138 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav Morse » lør 28.11.2015 0:28


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nøkkelring

Innleggav Orion » ons 22.06.2016 19:25

Veldig lenge siden dette nå men har fortsatt samme problem...
medlem i 100 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]