problemer med allerede inlastet windows

Diskuter andre operativsystemer på Mac. BootCamp og andre virtualiseringsløsninger.

problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Elinstudent » lør 28.11.2015 9:56

Jeg har et abonnement på windows fra universitetet jeg studerer ved. Jeg har brukt dette siden i høst men får nå en feil melding jeg ikke kommer ut av. Når jeg trykker på word (eller excel eller powerpoint) får jeg bare beskjed om at"Microsoft Word avsluttet uventet.Klikk på åpne igjen for å åpne programmet igjen.Denne rapporten vil bli sendt til Apple automatisk." jeg har trykket Åpne igjen og beskjeden kommer bare tilbake. De andre valgene er å trykke på Vis detaljer ( gir masse koder) og OK. Har trykket alle disse men får ikke reparert noe.
Jeg har også slått av og på maskinen og lastet inn officepakken på nytt. Problemet er der ennå og nå er jeg fortvilet da jeg ikke får skrevet noe på min prosjekt oppgave. Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
medlem i 100 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Grubasek » lør 28.11.2015 12:07

Hvis dette er Office 2016 er problemet kjent. Det har ingen hensikt å installere Office-pakka på nytt. Det må en oppdatering til. Gå til Hjelp-menyen i f.eks. Word og velg "Se etter oppdateringer".

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Elinstudent » lør 28.11.2015 13:20

Takk for tilbakemelding. Men hva gjør jeg når jeg ikke kommer inn på word og dermed ikke på hjelpmenyen til world heller? Kan jeg finne denne oppdateringen en annen plass?
medlem i 100 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Grubasek » lør 28.11.2015 13:21

Hvis du får startet et av de andre Office-programmene, er fremgangsmåten den samme.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Elinstudent » lør 28.11.2015 16:39

nei jeg får nok ikke åpnet noen av de andre heller. Får ikke oppdatert det som maskinen foreslår heller når jeg ikke får avsluttet noe som står i veien. Sikkert en sammenheng
medlem i 100 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Grubasek » lør 28.11.2015 17:46

Hvilken maskin? Hvilken OS X-versjon? Hvilken Office-versjon?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Elinstudent » lør 28.11.2015 19:14

Jeg har Macbook Pro,Os X versjon 10.9.5,Office for Mac 2011
medlem i 100 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Grubasek » lør 28.11.2015 19:23

Først må vi sjekke om det er noe(n) programmer som "henger": Gå til Eple-menyen og klikk på Tvungen avslutning.
Hvis ett eller flere programmer har en parentes bak navnet (låst, henger el.lign.) velger du dette og klikker Avslutt.
Hvis det ikke er noen programmer som er "låst" skulle det være mulig å gå til App Store og få lastet ned oppdateringer.
Hva skjer?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Elinstudent » lør 28.11.2015 19:34

Jeg har prvd, det er ingen lås bak noen. Når jeg går til App store for å kjøre oppdateringer er det bare en som er tilgengelig og den hel OSX El Capitan. Når jeg trykker "Gratis" knappen så går bare badeballen rundt og rundt i lang lag tid. Har prøvd dette flere ganger i dag
medlem i 100 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Grubasek » lør 28.11.2015 19:41

Dette ligger dessverre utenfor mitt kompetanseområde. Du må nok vente og se om noen andre her i forumet har noen gode forslag. Beklager. :-(

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Elinstudent » lør 28.11.2015 19:55

Takk for at du prøvde!
medlem i 100 måneder
 

Re: problemer med allerede inlastet windows

Innleggav Morse » lør 28.11.2015 22:42

1. Har du en frittstående installasjonspakke av Office 2011 for hånden, f.eks. på en minnepinne eller en annen harddisk? Evt. mulighet til å laste den ned på ny?

2. Har du mulighet til å flytte mappen "Microsoft User Data" fra mappen "Dokumenter" over på en minnepinne/harddisk?

Hvis "ja" på begge spørsmålene, har jeg et relativt enkelt forslag...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Windows på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]