Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Diskusjon rundt Apple TV

Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav tottlefree » søn 29.11.2015 15:11

Hva i all verden er årsaken til dette tullet? Jeg kjøpte min Appletv bla med formål å bruke den mot å se fotball på TV2 Sumo. Men det er jo fullstendig ubrukelig! Hakker og drar i bildet og du blir jo helt svimmel av å se på det der i lengden.

Alt annet på Appletv fungerer strålende. Tipp topp kvalitet på streaming av filmer og serier! Jeg har en rask nettlinje og det er null problemer med det. TV'n min fungerer brillefint til alt annet enn streaming av Sumo. Og jeg nekter å tro hardware i Appletv4 ikke er bra nok?

Er det TV2 som har utviklet en elendig app til Appletv? Eller er det Apple som er synderen med å ha et produkt som rett og slett ikke fungerer med live streaming av tv?

Regner med det er drøssevis av andre her inne som opplever akkurat det samme? Og det er faktisk så ille at jeg sier opp Sumo om ikke det blir bedring eller jeg finner en løsning.
medlem i 100 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav gudmundl » søn 29.11.2015 15:30

Har samme problem med atv3 og sumo. :-!
medlem i 192 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav normick » søn 29.11.2015 15:59

Må ikke skyte pianisten nå da. Som du sier - det er sumo som har en dårlig app og lav bitrate.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav Macca » søn 29.11.2015 16:46

Du er nok ikke alene om denne erfaringen, dog tror jeg ikke at dette er et problem som kun gjelder Apple TV 4, men også forrige generasjon.

Har hatt AppleTV (3. gen) i 1,5 år og benyttet denne til å se fotball både på TV2 Sumo og Viaplay (etter at de omsider fikk egen app). Dette har fungert aldeles upåklagelig hele veien, inntil for ca. 3-4 uker siden. Viaplay fungerer fortsatt bra, mens Sumo går opp og ned i bitrate og oppløsning som en jojo, perioder med god kvalitet som som regel ender med ~30 sekunder full stopp i tillegg til lange perioder med helt grøtete bilde.

Denne helgen har jeg gått over til å se på via Safari på min Mac mini som også er koblet til TV-en, og dette har fungert veldig bra. Forsøkte nå å gå over til AppleTV igjen, men der var det de samme gamle problemene. Skuffende i og med at det er vesentlig lettere å åpne Sumo med fjernkontrollen på Apple TV enn å måtte gå inn og knote på Mac minien.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav tottlefree » søn 29.11.2015 17:48

Så vi kan altså slå fast at det er Sumo og TV2 som er synderen her. Mao bør denne tråden fungere som et STORT varsko her til de som måtte gå i planer om å tegne Sumo abonnement for å se på sin Apple tv. Moralen blir følgende: HOLD DEG UNNA! Inntil TV2 faktisk gidder å gjøre noe med dette problemet.

Undertegnede skal hvertfall overhodet ikke forlenge sin abonnementsavtale med TV2 Sumo. I 2015 er det nærmest å regne for svindel å ta så mye betalt for et tvers gjennom elendig produkt.
medlem i 100 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav sruben » man 30.11.2015 10:02

gudmundl skrev:Har samme problem med atv3 og sumo. :-!


Har heller inntrykk at av bitraten er for høy og bufferet er for lite slik at kvaliteten går ned i perioder. Har dere prøvd å kable opp ATV og se om det hjelper på problemet?
medlem i 159 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav gudmundl » man 30.11.2015 18:25

sruben skrev:
gudmundl skrev:Har samme problem med atv3 og sumo. :-!


Har heller inntrykk at av bitraten er for høy og bufferet er for lite slik at kvaliteten går ned i perioder. Har dere prøvd å kable opp ATV og se om det hjelper på problemet?



Har kabel mellom atv og ruter! Har forøvrig 50/50 fiberlinje så jeg tror ikke feilen ligger dær.
medlem i 192 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav ourkid » man 30.11.2015 18:26

Min erfaring på min Apple TV3 er appene tv2 Sumo, viaplay og NRK fungerer dårligere når det gjelder kvalitet på stream enn hvis du heller velger å bruke Airplay-funksjonen i en App på min iPad Retina. Noen som kjenner seg igjen her?
medlem i 132 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav macverket » ons 02.12.2015 9:27

Har bare gode erfaringer med TV2 sumo.
Hjemme hos meg har vi kun nett-tv og her er TV2 sumo mye brukt i 18 mnd, jeg har ingen problemer med bildekvaliteten hverken på Apple TV3 eller Apple TV4, dette gjelder både ved bruk av nettverkskabel eller Wi-Fi.
Telenor Fiber 50/50 eller 100/100
Kan også tilføye at jeg har hatt problemer med streaming av TV2 sumo dersom jeg brukte appen som er på mitt Samsung TV, det fungert stort sett bra dersom jeg brukte kabel, men veldig ustabilt via Wi-Fi.
For å sikre stabil streaming i stuen med bruk av Apple TV4 har jeg valgt å bruke egen router (apple naturligvis :-) )der bruker jeg en Airport Express med nettverkskabel.
Til Tv i kjellerstuen brukes en eldre Airport Extreme med n-standar Wi-Fi som er satt i bro-modus. der fungerer TV2 sumo fint med Apple TV4, men det var dårligere bildekvalitet med Apple TV3.
Hoved routeren heimen en Airport Extreme med ac standar.(alle routerene støtter 5ghz).
medlem i 111 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav KBiPhone » tor 03.12.2015 10:40

Voldsomt til sutring, har aldri problemer med Sumo på ATV jeg, syns det fungerer utmerket. Det gjorde det på atv3 og nå på atv4. Har ikke bedre enn 5/0,5 linje heller. Har derfor ingen problemer med å anbefale hverken sumo appen eller atv.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav Andarilho » lør 02.01.2016 21:08

Jeg har Apple TV 3, PS3, PS4, Apple TV 4 og en god PC fra Asus med i7 prosessor. Nettverket mitt er 30 Mbit.

Altså, alt ligger til rette for en sømløs og perfekt streamingsituasjon.

Vel, Perfekt er det når jeg bruker NRK, VG-TV, Viaplay, Netflix osv. Uansett om jeg bruker PS3, Apple TV 3, PC, PS4, Apple TV 4. Men med en gang jeg går over til TV2 Sumo, så er det OK, helt til jeg skal begynne å strømme fotball. Reklamen er HD, studio er så godt som HD, introen er HD, men med en gang fotballkampen starter så er det ikke HD lenger. Det er som mange her beskriver veldig mye opp og ned i kvaliteten. Plutselig så kan det være så dårlig at det ikke går an å se noen ting.

Men som regel er det OK, men det er akkurat som at det ikke er i HD, eller, enkeltbilder er i HD, men under bevegelse er det akkurat som om de har fjernet en del bilder underveis. Hvis øyet f.eks ser 50 bilder i sekundet, så er det som om tv2 sumo streamer i 25 bilder i sekunder. Vanskelig å forklare. Jeg ser det veldig godt, og blir veldig kvalm av å se kamp på sumo over tid, men dama ser det ikke så godt. Hun ser det, men det plager henne ikke. Jeg trodde jeg var overfølsom inntil det var noen her og så kamp og nevnte akkurat det samme som jeg ser. At man blir uvel av å se på det over tid.

Jeg ser kamper også på Viaplay, og det er helt perfekt. Akkurat som på tvn. Men sumo er dårlig i forhold. Har også forsøkt å legge inn DNS slik at Viaplay tror jeg er i Sverige og streamet premier league, og det fungerer perfekt. Og alt er akkurat som på tvn.

Men sumo er altså dårlig.

Har lest et sted at det er min nettleverandør som er problemet, men det tror jeg ikke på. Da alt annet fungerer perfekt. Og flyter perfekt.

Dette er min opplevelse av sumo.
medlem i 99 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav RC2 » lør 23.01.2016 13:30

Jeg har også problemer med sumo live streaming. Men det har ikke noe med apple tv å gjøre. Sumo er dårlig på smart tv og ps4 også. Løsningen jeg har valgt er å se fotballen på iphone eller iPad med airplay til apple tv. Det hjelper kraftig

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav Macca » lør 23.01.2016 16:19

http://www.dinside.no/935776/tv2-sumo-k ... ballkamper

Når det er sagt, så må jeg si at kvaliteten hos meg har blitt bra igjen etter nyttår. Har ikke opplevd ett eneste fall i kvalitet/framerate eller stopp i avspillingen de siste helgene, hverken på ATV3, ATV4 eller iPhone 5S. Men det kan også bare være tilfeldig...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav Andarilho » tir 10.05.2016 22:56

Sumo har i dag, i en e-post til meg, innrømmet at de sender fotballkampene i 25 FPS (bilder per sekund). Etter gjentatte spørsmål så slapp jeg endelig å få i svar om at kvaliteten er den samme som på TV.

Har forøvrig en klage pågående hos Sumo etter at jeg og 3 venner ble snytt for semifinalen mellom Everton og Man Utd. Nesten 50% av kampen, og mesteparten av andre omgang var så dårlig at du ikke kunne se noen verdens ting. Det siste målet hørte vi fra kommentatoren, men ble snytt fra å se det. Og sendingen ble plutselig HELT fin da kampen var over. Opplevde ikke en eneste gang at kvaliteten ble skrudd ned etter kampslutt, slik jeg opplevde under kamp. Skrev klagen for to uker siden. Og har den ennå gående. Har byttet saksbehandler 3-4 ganger, og får ofte det samme svaret tilbake.. Har du sjekket ditt, har du skrudd av datt.... Det virker som at det rett og slett ikke hjelper å klage! De bare avfeier det tvert og kommer med fordummende svar. De ville jeg skulle se en norsk cupkamp slik at de kunne s problemene jeg hadde. En NORSK cupkamp mellom et eliteserielag og et andredivisjonslag. Finnes det egentlig en kamp som har færre seere? Jeg hadde selvsagt ikke noen problemer her.

Er i ferd meg å gi opp hele sumo. Dessverre er det eneste alternativ jeg har i Norge på nett.
medlem i 99 måneder
 

Re: Apple TV4 og Tv2 Sumo ELENDIG KVALITET!

Innleggav Halion51 » ons 11.05.2016 14:59

Har AppleTV 2 og Sumo. Alt fungerer greit her......

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Neste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]