reinstallere mac fra 2009

Diskusjon rundt Apples eldre bærbare

reinstallere mac fra 2009

Innleggav vimes_sam » man 30.11.2015 19:14

Hei, jeg har aldri eid en mac eller brukt noe særlig. Men en veninde av meg gav meg nettop en fra 2009 så jeg tok den imot og så på den som en gylden mulighet til å prøve OS X :)

Problemet er at hun har glemt passordet, og alle mine pcer kjører Windows eller Linux. Jeg har tilgang til gjestekontoen da, så det jeg lurer på er om jeg ka nfå fatt i mac OS X bildet ett sted, brenne den og re-installere hele PCen? Har ingen interesse av å beholde hennes gamle filer.

Den kjører Mac OS X 10.5.8 og er en hvit MacBook, noen måter jeg kan få re-installert denne gratis? Hun har ikke installasjons CD.

takker og bukker for alle svar
medlem i 100 måneder
 

Re: reinstallere mac fra 2009

Innleggav Grubasek » man 30.11.2015 19:23

Jeg har en "OS X 10.5 Leopard Install DVD.dmg"-fil som ligger på min Dropbox-konto. Hvis du sender meg en PM kan du få en lenke for nedlasting. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: reinstallere mac fra 2009

Innleggav Morse » man 30.11.2015 23:26

Greie folk som Grubasek is what makes the world go around :-). Men denne "gamle" MacBooken kan kjøre nyere systemer enn Leopard, ville i det minste tatt den opp til nestemann Snow Leopard, og eventuelt våget meg videre opp til det aller nyeste (El Capitan). Men her er der sikkert så mange som har lyst til å komme med meninger at det bare er å sette over kaffekjelen... :-)

Har selv en slik maskin i hylla (med Snow Leopard for nostalgiens skyld), med 8 grumme Gigabytes minne og 120 Gb SSD, så rask at du tror det ikke før du får se det! Men et sårt tiltrengt nytt batteri har jeg ikke tatt meg råd til, synes det får være måte på... :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: reinstallere mac fra 2009

Innleggav Grubasek » tir 01.12.2015 10:21

Takker, Morse!
Jeg kan gi ham hvilken som helst av versjonene du nevner. Så får vi se etter hvert. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: reinstallere mac fra 2009

Innleggav Morse » ons 02.12.2015 1:00

Splendid stuff! Og la oss ta med verdien av å gjenopprette installasjonen til en minnepinne, i stedet for å brenne en DVD, noe som for mange ender med unødvendig styr... :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Eldre bærbare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron