Får ikke startet skrivere og valpanelet

Får ikke startet skrivere og valpanelet

Innleggav heoks » ons 20.01.2016 15:44

Har nylig fått store problemer med å koble meg opp til skriverne mine. Maskinen min sier så fint at ingen skrivere er tilgjengelige til tross for at den tidligere på dagen har skrevet ut på disse. Når jeg går i systempanelet for å sjekke, starter ikke skriverpanelet før etter en lang stund. Da går det forferdelig tregt, og det virker som om alt går på nåde. Jeg får ikke lagt til hverken IP-adresse eller noe annet ettersom panelet bare "henger". Noen råd?
medlem i 206 måneder
 

Re: Får ikke startet skrivere og valpanelet

Innleggav Helge Hafstad » ons 20.01.2016 16:03

Ta en omstart av maskinen. Hjelper ikke det så fjern skriveren ved å markere den i sidepanelet i Systemvalg og klikk på minustegnet nederst i sidepanelet. Deretter klikker du på pluss for å legge den inn på nytt. Sjekk også at du har de siste driverne innstallert. Det gjør du enklest ved å gå til produsentens websider, laste ned og innstallere på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Får ikke startet skrivere og valpanelet

Innleggav heoks » ons 20.01.2016 16:08

Hei Helge :-)
Har gjort alt det der uten at det funker. Har oppdatert alt. Yosemite og hele pakken. Slettet plist filer i tilfelle det kan ligge noe ubehagelig der, kjørt diskverktøy og mangler nå bare å løfte maskinen bort til en printer for å vise at den er der.

Btw. Kjekt å høre fra deg igjen. Tar jeg ikke feil, så kjenner jeg deg gjennom min tid hos LaserSats i Bergen:-)
medlem i 206 måneder
 

Re: Får ikke startet skrivere og valpanelet

Innleggav Morse » tor 21.01.2016 13:07

Skal vi komme noen vei her, må du nesten fortelle hvilke skrivere du har, hvordan de er oppkoblet – trådløst/ethernet via kabel/USB?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Får ikke startet skrivere og valpanelet

Innleggav heoks » tor 21.01.2016 13:14

Fant ut av det. Mulig switchen har fått hikke, men jeg droppet den. Da fikk jeg opp skriverne igjen og fikk lempet ut skriverne før jeg installerte dem på nytt. Funker fint nå:-)
medlem i 206 måneder
 

Re: Får ikke startet skrivere og valpanelet

Innleggav Morse » tor 21.01.2016 16:03

Bravo. Alle "bokser" kan få hikke, inklusive svitsjer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron