Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Chlottee » man 01.02.2016 16:11

Jeg får opp en dialogboks/vindu uten noe innhold og mulighet til å lukke vinduet. Det er bare i det samme programmet det skjer, Vectorworks, og jeg blir nødt til å tvinge programmet til å lukke. Dette skjer flere ganger.
medlem i 98 måneder
 

Re: Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Helge Hafstad » man 01.02.2016 20:11

Systemversjon og hvilken versjon av VectorWorks? Og du er sikker på at det ikke har noe med lisensen å gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Morse » tir 02.02.2016 4:19

Dessuten: Har programmet fungert før, når oppstod problemet, og hva har du evt. gjort med installasjoner/oppdateringer rett før dette skjedde?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Chlottee » tir 02.02.2016 9:51

Jeg bruker dongle, og det er ikke noe problem med lisensen. Har ox EL Capitan 11.11.12 og versjon 16 av Vectorworks.

Jeg har totalt fått det kanskje 7 ganger, fordelt utover 2mnder hvor jeg bruker programmet nesten hver dag.
medlem i 98 måneder
 

Re: Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Morse » tir 02.02.2016 11:27

Går ut fra at du har nok RAM i maskinen, siden det stort sett går greit. Siden du har lisens og alt i orden, er vel supporten på Dakantus rett sted for deg ang. dette. http://www.dakantus.no/vectorworks/

Kanskje det dreier seg om en bug du kan bidra til å løse?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Chlottee » tir 02.02.2016 15:24

Har vært i kontakt med de, men de finner ikke ut av det siden jeg ikke får crashrapport. Får bare håpe på at det ikke skjer så ofte fremover.
medlem i 98 måneder
 

Re: Tomt vindu som ikke kan lukkkes

Innleggav Morse » tir 02.02.2016 18:31

Har du forresten sjekket brukergruppene? http://www.vectorworks.net/community/us ... nding-page

Ellers: Sånne programmer blir ofte overlykkelige over maksimalt med RAM og gjerne en SSD i stedet for en snurredisk, men den muligheten har du gjerne alt tenkt på?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere