Apple ID påloggingsproblem

Apple ID påloggingsproblem

Innleggav Sorry » ons 03.02.2016 23:47

Har en Apple ID til alle i familien, organisert i familiedeling. Alt fungerer perfekt, bortsett fra at den ene barnebrukeren ikke kan logge på Facetime eller meldinger. "Det oppsto en feil, vennligst prøv senere". Alle tipsene på Apple sider er selvfølgelig testet (rett passord, enhet på nett ol). Alle andre andre iCloud-funksjoner fungerer på hans iPad. Jeg er selvfølgelig 100% sikker på at passordet er rett. Jeg kan heller ikke kan logge på Factime med denne ID på andre enheter. Det virker derfor som om denne IDen er "svartelistet" på en eller annen måte.

Noen som har hørt om noe slik?
medlem i 170 måneder
 

Re: Apple ID påloggingsproblem

Innleggav monica1970 » fre 05.02.2016 5:37

Har man over 5 maskiner ,så erdet kun 5 brukere med samme Apple ID. Selv måtte jeg opprette to ekstra fordi jeg har over 5 enheter, inkl maskiner og ipader. Bruk familedeling så fungerer det bra. Prøv deg frem. Hos meg fungerte det fint.
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple ID påloggingsproblem

Innleggav Sorry » søn 07.02.2016 23:49

Jeg formulrete meg nok litt dårlig: Vi har en Apple ID pr person i familien. Barnas måtte jeg opprette på vanlig måte for slike barnekontoer. Alt fungerte perfekt på iOS 9.0. Etter oppgradering til 9.1 mistet det ene barnet både Facetime og Meldinger. Umulig å logge på. Avventet dette til oppdateringen til 9.2, da jeg tenkte at det kanskje var et problem med iOS (selv om jeg hadde resatt iPaden og gjennopprettet som ny uten bedring).

Altså: På en Apple ID viker alle iCloud funksjoner bortsett fra Facetime og Meldinger. Andre Apple ID fungerer på Facetime/meldinger på denne enheten, denne Apple ID fungerer heller ikke på andre enheter til bruk som Facetime/meldinger. Merkelig problem og jeg finner ikke noe fornuftig løsning på nett.
medlem i 170 måneder
 

Re: Apple ID påloggingsproblem

Innleggav monica1970 » man 08.02.2016 9:32

Når det gjelder facetime og meldinger må innstillinger sjekkes og se om det er samme Apple ID på dem på Apple Id.. Hadde samme problem som deg. Etter ha logget ut og logget inn med ny Apple ID så fungerte det.
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple ID påloggingsproblem

Innleggav gvalstad » man 08.02.2016 17:04

Prøvd å lage app-spesifikt passord?
medlem i 190 måneder
 

Re: Apple ID påloggingsproblem

Innleggav Sorry » tir 09.02.2016 0:41

Det er ikke mulig å genere app-spesifikt passord. Dette er ikke en opsjon på noen av mine barnekontoer. Uansett gir det ingen mening da dette er snakk om en Apple tjeneste og det ikke er noen totrinnsverifisering som er aktivert. I tillegg fungerte jo dette knirkefritt i iOS9.0.

monica: Jeg forstår ikke helt hva du mener?
medlem i 170 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]