Se kabel TV på iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Se kabel TV på iMac

Innleggav IvarF » tir 25.08.2009 10:49

Noen som vet om det finnes en løsning son kan benyttes for å se TV på iMac. Ikke riks TV, men kabel TV.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav darksheer » tir 25.08.2009 10:54


Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav bjoernfh » tir 25.08.2009 11:15

IvarF skrev:Noen som vet om det finnes en løsning son kan benyttes for å se TV på iMac. Ikke riks TV, men kabel TV.


Regner med at du tenker på digital kabeltv (DVB-C), her finnes det flere løsninger og Elgato eyeTV Hybrid som darksheer tenker på tar bare ukrypterte kanaler, for å se krypterte kanaler trenger man en mottaker med støtte for CAM, som er en spalte for dekrypterer/kortleser av abonnementskort, som man gjerne trenger på digital kabeltv. NB! dette fungerer IKKE på GET kabeltv, da GETs kodesystem ikke er å få på CAM.

Komplett har en mottaker som er støttet av EyeTV programvaren på Mac, som er denne

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav iBoy » tir 25.08.2009 11:19

Jeg ville anbefalt EyeTV. Denne har jeg brukt selv, og den er helt uproblematisk med kabel-tv.
medlem i 245 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav Torro » tir 25.08.2009 15:09

Et par spm. til dere med erfaring, og som sikkert trådstarter lurer på :)

Har en nyeste Mac Mini, med Nvidia M9400. Bruker en EyeTV 610, samme som FireDTV C/ci.

Kanalene søkes og dekodes bra. Med vanlig 576i Mpeg2 er prosessor bruker ca 25%, men med HD sendinger i h.264 ligger bruken på 130% Vil det da si at det ikke blir hardware decodet? Løsning med firmware, eller er det programvaren?

Får ikke fram undertekst, er det noen triks her?

Bildet blir ikke suverent. En del støy i bilde, samt farger blir feil og detaljer kommer bort. Mulig jeg er litt kresen, men er ikke videre imponert..

XMLTV grabber kan forøvrig anbefales. Oppdaterer 1 ukes EPG automatisk med crontab.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav bohdi » ons 26.10.2011 20:11

Hei!

Liver opp att ein litt eldre tråd - som er dagsaktuell for min del no - har tenkt å sette ein iMac på rommet til jr, og det er også TV-kabel på rommet.

Er det framleis Elgato sin løysning som er å anbefale?

Også - no når Canal Digital har lansert den "nye" dekodaren sin, er det ein teoretisk moglegheit for å kunne bruke den gamle mot iMac'en på noko vis?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav petrus764 » ons 26.10.2011 20:23

iMac støtter vel ikke HDMI-inn uten en satans dyr omformer av noe slag, og da bare i 720p. Forøvrig har vel levrandørene begynt å pare kort og dekodere nå, så man ikke kan bruke programkort i uautoriserte dekodere?

Tror ikke digital-tv på PC/Mac er noen god løsning mer, uten at jeg er helt sikker. Det er nok billigere å bare kjøpe en billig TV.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav bohdi » ons 26.10.2011 20:40

Jepp, tv ville nok vere betre til akkurat det ja, men mtp plass ser eg for meg ein meir alt-i-eitt løysning gjennom ein iMac.

Å sjå tv på den vil vere ein bonus, men primært er det dataspel, internett og film som nok blir greia.

Andre som har prøvd å få til noko slikt?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Se kabel TV på iMac

Innleggav guz » tor 18.02.2016 20:41


Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron