Re innstallere

Diskusjon rundt Mac OS

Re innstallere

Innleggav monica1970 » tor 25.02.2016 19:47

Hvordan re-innstallerer man 10.6 SL. Jeg har glemt hvordan man gjør det. Skal man holde c eller r tasten inne etter ha lagt inn DVd platen ?
medlem i 225 måneder
 

Re: Re innstallere

Innleggav Helge Hafstad » tor 25.02.2016 20:55

C-tasten holdes nede for å starte fra optisk stasjon/Superdrive. Men har du et nyere system så får du ikke installert 10.6. Da må du ev reformattere disken først. Og selvfølgelig ta backup av dataene dine før du gjør dette.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Re: Re innstallere

Innleggav monica1970 » tor 03.03.2016 7:44

Jeg tar ikke sjansen å gjøre dette, da jeg ser endel riper på den DVD platen Takk for hjelp.
Har hatt erfaring med dette tidligere da jeg la inn en musikk cd, og måtte slå av maskina for mate ut cd. Cd eller DVD må være 100% rene for riper eller fingermerker.
medlem i 225 måneder
 

Re: Re innstallere

Innleggav kajac2 » fre 04.03.2016 10:54

Hvis det er feil på CDen vil den mates ut til slutt, men det tar gjerne litt tid (opptil flere minutter) da den skal prøve og feil ganske mange ganger før den gir opp.

For å sjekke SnowLeopard-disken din, anbefaler jeg at du setter den i, og validerer den med Diskverktøy før du installerer. Hvis valideringen av DVDen er OK, burde også installasjonen gå bra.

Og det er forsåvidt knappen C som skal holdes inne når du hører oppstartslyden. Evt. kan du holde inne ALT (option)-tasten, for å få en oppstartsmeny.
medlem i 197 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron