Pages - lagre dokumenter

Diskusjon rundt Mac OS

Pages - lagre dokumenter

Innleggav Isa » tir 08.03.2016 11:56

Når jeg har et dokument jeg har gjort endringer på, og vil lagre det som et nytt dokument, men fortsatt beholde det gamle (før endringene), hvordan gjør jeg det?
Var aldri noe problem før, men etter jeg oppdaterte Pages/OS X får jeg det ikke til lenger..
medlem i 203 måneder
 

Re: Pages - lagre dokumenter

Innleggav el-nico » tir 08.03.2016 16:05

Øverst og på midten av vinduet har du muligheten til å "dupliser" ...
Da har du to dokumenter, som kan korrigeres uavhengig av hverandre.

Hvis jeg forstår deg korrekt.
medlem i 177 måneder
 

Re: Pages - lagre dokumenter

Innleggav nils.j » tir 08.03.2016 18:14

Hei.
I tillegg til å duplisere og deretter gjøre de endringene du vil, finnes det en annen fremgangsmåte.
Trykk på Arkiv, hold alt-tasten nede, og du ser at Dupliser endres til Arkiver som...
Og nå kan du arkivere som et annet/nytt dokument, og det gamle beholdes med sitt originale innhold og navn.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Pages - lagre dokumenter

Innleggav Morse » ons 09.03.2016 2:57


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Pages - lagre dokumenter

Innleggav el-nico » ons 09.03.2016 13:36

Unnskyld ...

Under "Arkiv" finner du "Dupliser"

Og (som et lite innspill fra meg) @


Jeg synes Pages er et veldig godt program.
Jeg jobber mye med få mengder av ord og idéer ned på papiret i perioder, for å enten kurse, lage planer, endre rutiner, holde foredrag, få oversikt m.m.m.m, og Pages gjør jobben. Kommentar-biten fungerer 100%. Jeg bruker den veldig mye mens jeg jobber. Genialt å kunne slenge på en tanke og idé mens man hamrer løs på tastaturet for å se på det senere.

Ofte begynner jeg med en ferdig mal.

Kombinerer jeg Pages med Notater og Påminnelser har jeg faktisk alt jeg trenger som en GTD-greie. Jepp, det blir tre programmer jeg må forholde meg til, og ikke ett, alá Evernote, OneNote, Things eller Outline. På den andre side er de jo der i iOS/OSX ... med iCloud.
Man finner en arbeidsflyt som fungerer.
medlem i 177 måneder
 

Re: Pages - lagre dokumenter

Innleggav Morse » ons 09.03.2016 13:47

Og skulle det skorte på idéer eller maler, har vi denne: http://graphicnode.com/templates-for-pages/

Og selvsagt er "Tante Lynda" også på plass: http://www.lynda.com/iWork-tutorials/Pa ... 840-2.html

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]