Bilder laster ikke opp alle filer

Diskusjon rundt Mac OS

Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav Berlevaagnytt » man 11.01.2016 19:46

Ka e egentlig dealen med det programmet, og hvordan tvinger jeg opplasting av de gjenværende 88 filer?

Nederst under bildene i hovedfanen, Bilder, står det:

xxxxx bilder, xxxxx videoer
Oppdatert nå. Kunne ikke laste opp 88 filer.

Hvorddan vet jeg hvilke filer dette gjelder og hvordan setter jeg den i gang med opplasting av disse filene så disse også finnes igjen i icloud, på mbp og iOS tingene mine.

Imac er konfig. til å lagre orginaler i tillegg.. Alle andre er optimalisert for enhetene.


Edit... Google it and you will find:
https://discussions.apple.com/thread/71 ... 0&tstart=0

:-P
medlem i 155 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav Morse » tir 03.05.2016 6:56

Enda en som ligger under "ubesvarte"?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav teknoguiden » tir 03.05.2016 9:50

Skulle ønske Apple kunne få skikkelig orden på dette programmet. Slik som det er nå tør jeg ikke bruke det som eneste løsning pga. frykt for å miste bilder. Lightroom er ikke like smooth med syncing og håndtering av video, men det virker hvertfall veldig "driftsikkert" i forhold :)
medlem i 142 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav MCSE » tir 03.05.2016 13:09

Heisan.

Dette er egentlig ikke et svar, kun en anbefaling og noen tanker.

De senere år har Apple valgt å fjerne funksjonalitet i alle sin programvarer. De har fått mengder pepper for dette uten at det på noen måte har endret kursen de har tatt. Det eneste produktet de "måtte" forbedre var FinalCut Pro X ettersom en hel industri ble fratatt sin plattform "over natten". Den samme industrien er på god vei over mot Adobe produkter.

Min påstand er at selv om iWorks & iLife aldri har vært "pforfesjonelle" er de ikke lenger verd prisen man må betale selv om denne ikke handler om penger. Unntaket er om man skal lage plakater for den lokale speider'n eller skrive brev til familien osv. Det er dyrt å utvikle software, Apple har bestemt seg for å spare de pengene.

Alternativer. Her finnes et hav av løsninger noe Apple tjener svært godt på ettersom de nå har blitt en innholds distributør. Man kan nå kjøpe iLife & iWork alternativene billig gjennom Apples App Store. Det finnes få gode oversikter og naturligvis ingen fra Apple, det ville jo svekke deres omsetning som synes å ha blitt deres største lidenskap siden sist det satt en brus selger i lederstolen.

Et tips er å starte en god testside som luker ut ugrasset og hedrer godt arbeide i App Store. Tips til sider som gjør dette godt mottas med glede.

L.
medlem i 165 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav Gitman » tir 03.05.2016 17:16

MCSE. Som trådstarter så elegant formulerer det: "Google og du skal finne". Om man vil ha alternativer til Apples programmer er det svært enkelt å bare søke. Det finnes vel omtrent ikke et subjekt/programvare og sammenligninger som ikke er gjort.
Et tips kan være å søke på engelsk for flere treff.
medlem i 230 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav Stham » ons 04.05.2016 15:17

Det behøver jo ikke nødvendigvis være noe galt med programmet Bilder, når noen filer ikke lastes opp.
Du skriver ikke noe om hvor filene kommer fra, hvilke type filer, hvordan du laster dem opp i Bilder. Ved bruk av kabel, f.eks., kan jo kabelen være skadd, og gi dårlig kontakt.
Angående å sjekke hvilke filer som ikke lastes opp til Bilder; filene kan en jo se på utenom Bilder, og så sjekke i Bilder hvilke som er der, i forhold til alle filene. En annen måte: fotoene har jo nummer, så en kan se hvor det er opphold i nummerrekkefølgen, og da sjekke på f.eks. kameraet hvilke bilder som mangler. Selv har jeg lastet inn tusenvis av foto til Bilder, uten problemer. Laster en inn RAW-filer, konverteres de til RGB JPEG, likedan om en laster inn CMYK-filer, så konverteres de til RGB osv., så det virker som de mest vanlig filtyper lastes inn uten problemer.
Dersom du mener Bilder ikke funker som det skal på din maskin, vil du finne ut av det ved å kjøre det som nå heter Førstehjelp (Verktøy – diskverktøy), det skal da reparere det som eventuelt har oppstått i et Apple-program. Ellers er uttrykket "laster opp" ganske vidtfavnende, det er mange måter å gjøre det på. Selv synes jeg den beste måten er å åpne Bildeoverføringer på Macen, putte inn kameraets minnekort, og laste opp fotoene på den måten (jeg tar bare RAW-bilder), inn i Bildeoverføringer. Fotoene havner da i mappen Bilder i Finder, og du kan da bare legge dem i ei egen mappe og putte den inn i Bilder øverst til venstre i programmet, eventuelt direkte i den mappen eller det albumet du vil ha fotoene, i Bilder-programmet ... eller gjøre som jeg: redigerer de fotoene jeg vil beholde i et fotoprogram, og deretter legge mappa inn i Bilder.
medlem i 191 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav Stham » ons 04.05.2016 15:17

Det behøver jo ikke nødvendigvis være noe galt med programmet Bilder, når noen filer ikke lastes opp.
Du skriver ikke noe om hvor filene kommer fra, hvilke type filer, hvordan du laster dem opp i Bilder. Ved bruk av kabel, f.eks., kan jo kabelen være skadd, og gi dårlig kontakt.
Angående å sjekke hvilke filer som ikke lastes opp til Bilder; filene kan en jo se på utenom Bilder, og så sjekke i Bilder hvilke som er der, i forhold til alle filene. En annen måte: fotoene har jo nummer, så en kan se hvor det er opphold i nummerrekkefølgen, og da sjekke på f.eks. kameraet hvilke bilder som mangler. Selv har jeg lastet inn tusenvis av foto til Bilder, uten problemer. Laster en inn RAW-filer, konverteres de til RGB JPEG, likedan om en laster inn CMYK-filer, så konverteres de til RGB osv., så det virker som de mest vanlig filtyper lastes inn uten problemer.
Dersom du mener Bilder ikke funker som det skal på din maskin, vil du finne ut av det ved å kjøre det som nå heter Førstehjelp (Verktøy – diskverktøy), det skal da reparere det som eventuelt har oppstått i et Apple-program. Ellers er uttrykket "laster opp" ganske vidtfavnende, det er mange måter å gjøre det på. Selv synes jeg den beste måten er å åpne Bildeoverføringer på Macen, putte inn kameraets minnekort, og laste opp fotoene på den måten (jeg tar bare RAW-bilder), inn i Bildeoverføringer. Fotoene havner da i mappen Bilder i Finder, og du kan da bare legge dem i ei egen mappe og putte den inn i Bilder øverst til venstre i programmet, eventuelt direkte i den mappen eller det albumet du vil ha fotoene, i Bilder-programmet ... eller gjøre som jeg: redigerer de fotoene jeg vil beholde i et fotoprogram, og deretter legge mappa inn i Bilder.
medlem i 191 måneder
 

Re: Bilder laster ikke opp alle filer

Innleggav Johnny Gleden » ons 04.05.2016 19:53

Hei

Bare du slipper å få bildene dine tilbake som ser sånn ut..
Sirka... 8-10 tusen bilder ut av 35 000 ble sånn etter en tur opp til Bilder og Apple Drive.
Da dukket det opp bilder både her og der som så ut som mosaikk. Lastet de også tilbake på maskinen og inn i Aperture for en sjekk....og de var og ble søppel......
( se vedlagt bilde )
Ingen stor krise da jeg har backup både her og der, men man skal være litt på vakt
Var bare å slette allt av bilder å begynne på nytt.
Med Photos kan man få seg mange overraskelser.
Livet er egentlig for kort til å krangle med sånne programmer som Photos.
Så lenge Lightroom finnes og Aperture fungerer kan Apple få ha Photos for seg selv for min del

Bilde
medlem i 119 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron