Feilmelding i Time Machine disk

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Feilmelding i Time Machine disk

Innleggav Alf Steinar Grønvold » tir 06.09.2016 14:11

For noen måneder siden kjøpte jeg en LACIE Rugged harddisk for bruk til Time Machine av sikkerhetskopier. Da jeg installerte denne, la det seg en slags "kopi" av en ekstra disk som heter "Lacie share". Hva slags betydning denne har, vet jeg ikke, men det har nå oppstått et problem hver gang jeg åpner macen. Da kommer denne beskjeden opp på skjermen:

OS X kan ikke reparere disken "LACIE SHARE".
Du kan fremdeles åpne og kopiere filer på disken, men du kan ikke arkivere endringer i filene på disken. Sikkerhetskopier innholdet på disken, og formater den på nytt så fort som mulig.

Sannheten er at Time Machine fortsatt tar opp sikkerhetskopier som normalt, men jeg forstår ikke feilmeldingen jeg får. Håper at noen kan gi meg et svar på dette, så jeg eventuelt slippe denne meldingen hver gang jeg skrur på maskinen.

Mvh. Alf
medlem i 216 måneder
 

Re: Feilmelding i Time Machine disk

Innleggav Morse » tir 06.09.2016 20:52

Dette er forklart i den medfølgende dokumentasjonen.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Feilmelding i Time Machine disk

Innleggav Alf Steinar Grønvold » tir 06.09.2016 21:25

Hei Morse! Forstår ikke helt hva du mener med dem "medfølgende dokumentasjonen".
medlem i 216 måneder
 

Re: Feilmelding i Time Machine disk

Innleggav Morse » tir 06.09.2016 23:44

Se her: http://knowledge.lacie.com/articles/it/ ... cale=it-it

Trenger du ikke disse finurlighetene, men bare vil bruke disken som en ren Time Machine, se denne: http://knowledge.lacie.com/articles/en_ ... uage=en_US

Anbefaler denne siste metoden, og i tillegg skaffer deg en "cloud back-up" for sikkerhets skyld. Harddisker dør når det minst passer, vet du, uansett fabrikat...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Feilmelding i Time Machine disk

Innleggav Alf Steinar Grønvold » tor 08.09.2016 13:12

Takk for hjelpen. Nå har det ordnet seg!

Mvh. Alf.
medlem i 216 måneder
 

Re: Feilmelding i Time Machine disk

Innleggav Morse » tor 08.09.2016 15:40

:-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]