Siri svarer ikke på mac sierra

Diskusjon rundt Mac OS

Siri svarer ikke på mac sierra

Innleggav bebe12 » tir 20.09.2016 21:43

Hei.

Innstallerte akkurat mac OS Sierra på min Macbook Air. Tenkte det hadde vært gøy å prøve Siri funksjonen, men hun svarer ikke på noen ting. Jeg har prøvd å deaktivere Siri av og på og restartet macen uten resultat.

Noen med samme problem?
medlem i 182 måneder
 

Re: Siri svarer ikke på mac sierra

Innleggav macavhengig » tir 20.09.2016 23:41

Er du sikker på at Siri har mikrofon som input?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Siri svarer ikke på mac sierra

Innleggav bebe12 » ons 21.09.2016 12:22

Jeg fikk det til nå, men er overrasket over hvor dårlig det fungerer :-/
medlem i 182 måneder
 

Re: Siri svarer ikke på mac sierra

Innleggav Johnny Gleden » ons 21.09.2016 12:23

Hei

Uten at dette hjelper deg så mye så kan jeg iallfall konstanterer at Siri fungerte på en gammel 8 core 2009 Mac Pro under Sierra 10.12. systemet da jeg testet. Det var med et Logitech USB kamera tilkoble, så Siri fungerer iallfall under system 10.12 og GM kandidaten.
Oppdatert: Hva er det du mener med dårlig!
medlem i 120 måneder
 

Re: Siri svarer ikke på mac sierra

Innleggav teknoguiden » ons 21.09.2016 15:14

Synes ikke det fungerer så verst. Norsk er et lite språk sammenlignet med engelsk, så vi får tro hun vil gradvis bli bedre etterhvert som de får analysert mer data.
medlem i 143 måneder
 

Re: Siri svarer ikke på mac sierra

Innleggav bebe12 » søn 25.09.2016 22:39

Jeg bruker engelsk siri og forskjellen på norsk siri er utrolig stor. Når man snakker med engelsk siri så er man faktisk usikker på om man snakker til en robot eller ikke?!.

Angående det med at siri fungerer dårlig, så må jeg snakke høyt og nærme mikrofonen på macbook airen min. Hadde vært litt mer komfortabelt hvis jeg ikke hadde trengt å anstrenge meg når jeg prøver å snakke. :-)
medlem i 182 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]