MacOS Sierra og TimeMachine

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav pgravem » man 10.10.2016 19:49

Sikkerhetskopiering med Time Capsule (gen5) har fungert uten problemer før siste OS-oppdatering, men nå kommer det opp feilmelding om nettverksproblemer etter at den "forbereder sikkerhetskopi" uten å komme videre. Noen som kan hjelpe?
medlem i 186 måneder
 

Re: MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav Helge Hafstad » man 10.10.2016 22:58

Sjekk Time Capsule med programmet Airport-verktøy. Ligger det en firmware-oppgradering og venter eller du ser andre markeringer for feil, så rett det opp og se om problemet forsvinner med det. Start så sikkerhetskopieringen manuelt for å teste.

Hvis problemet fortsatt er der så ville jeg satt opp Time Machine på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav pgravem » tir 11.10.2016 9:37

Har gjort alt du nevner uten hell, unntatt å sette opp Time Machine på nytt. Hvordan går jeg fram med det? Blir alle tidligere kopier da slettet?
medlem i 186 måneder
 

Re: MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav lhegg » tir 11.10.2016 17:34

Jeg har også problemer etter oppdatering av MacBook Pro med OS Sierra. Time Machine blir bare stående og forberede seg, kommer ikke videre inn i back-up mode. Gamle Backup'er ser ut til å være tilgjengelig. Gode ideer mottas med takk
medlem i 168 måneder
 

Re: MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav pagunder » tir 11.10.2016 18:27

Har hatt samme problemet selv. Gikk inn i Finder og oppdaget at når jeg trykket på TimeMachine, så var den ikke koblet til. Måtte koble meg til på nytt med passordet jeg har på nettverket. Må fortsatt gjøre det med ujevne mellomrom. Merkelig egentlig.
medlem i 120 måneder
 

Re: MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav lhegg » tir 11.10.2016 19:45

Jeg har nå fått tatt backup på "normalt" vis :-) . Vet ikke om resetting av SMC (System Management Controller) har spilt en rolle. Jeg hadde problemer med å vekke maskinen fra dvale og fikk tipset fra "Grubasek" om å prøve å resette SMC: https://support.apple.com/no-no/HT201295.
-og det kan kanskje ha hatt effekt også på Time Machine. Verdt å prøve. Beskrivelsen og prosessen er enkel å følge.
medlem i 168 måneder
 

Re: MacOS Sierra og TimeMachine

Innleggav pgravem » ons 12.10.2016 22:21

Etter mange forsøk begynte også min å fungere normalt, uten at jeg har foretatt meg noe som helst!
medlem i 186 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]