Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Diskusjon rundt Mac OS

Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » søn 30.10.2016 8:27

Maskinen min krasja for tre dager siden. Provde sikker apning med "skift" og Alt - Cmd + F , men ingenting virket. Tilslutt maatte jeg gjenopprette fra sikkerhetskopi, en tidligere versjon. Men da viser det seg at operativsystemet kom paa plass, men uten apper og annen
Programvare :-( Saa etter mye om og men, forsokte jeg igjen med Alt - Cmd + F og fikk lastet ned og innstallert ( tror jeg ) siste versjon av Sierra. Men naa vil den ikke godta brukernavn/passord ?? Er sikker paa at jeg bruker riktig. Saa forsokte jeg med Apple ID. e-postadresse og appleID passord, men faar ikke aapnet maskinen. Jeg kommer ikke til apple ikonet overst til venstre ??? Hva kan jeg gjore. Ny Sierra bor vaere paa plass, men godtar ikke navnet mitt eller passord ?

Stein Flaten - Fortvilet !
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Grubasek » tir 01.11.2016 12:57

Du sier ingenting om maskintype osv. Hva skjedde når den krasja? Kunne det kanskje være harddisken?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » ons 02.11.2016 7:04

Kanskje den ikke er krasja? Jeg hadde paa automatisk oppdatering og innstallert og da jeg skulle aapne var Mail, Pages, Keywords og Number borte vekk ??? Saa forseokte jeg paa nytt og da gikk alt i ball. Kom ikke videre, den bare hang. Saa brukte jeg Alt - Cmd - F paa nytt og fikk lastet ned Sierra. Men saken naa er den at jeg ser ut til aa ha Sierra paa plass, for jeg kan se det neddusa og uskarpe bilde av Sierrafjellkjeden med dialogboxen for brukernavn og passord, men ingen virker. Ikke brukernavn og passord som jeg har brukt i flere aar, ei heller Applebrukernavn og passord. Maskinen min er en Macbook Pro fra august 2010, saa det er helt paa kanten for aa kunne bruke siste versjon av Sierra. Skulle selvfoelgelig ha slaatt av automatisk oppdatering, men gjort er gjort.

Stein Flaten
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Morse » tor 03.11.2016 0:34

Hva slags sikkerhetskopi er det du prøvde å gjenopprette fra? Time Machine?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » tor 03.11.2016 6:34

Ja / fra Time Machine. Men jeg saa at jeg ikke hadde sikkerhetskopiert apper og annen software. Jeg fikk inn en tidligere versjon av Sierra , kun som operativsystem, men jeg skulle gjerne hatt tilbake El Capitain, da fungerte maskinen meget godt.
/ jeg befinner meg naa i Vietnam, saa derfor denne tidsforskyvningen, 6 timer.

Stein Flaten
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » fre 04.11.2016 12:57

Vaer saa snill aa forsoeke aa gi meg et svar .......
Vare saa snill aa lese det jeg har skrevet over her, og gi meg et hint ....
Jeg faar ikke gjort noe ..... kun lest litt paa den ipadden jeg skriver paa naa.

Stein Flaten :-(
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » søn 06.11.2016 6:26

Morse skrev:Hva slags sikkerhetskopi er det du prøvde å gjenopprette fra? Time Machine?

Ja fra Time Machine. Vær så snill å lese alt jeg skrev . . .
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Grubasek » søn 06.11.2016 12:42

Jeg har sendt en PM til deg. Har du ikke lest den??

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » man 07.11.2016 9:42

Grubasek skrev:Jeg har sendt en PM til deg. Har du ikke lest den??

Nei ??? Hva er en PM ? Har ikke lest den , ble den sent med e-mail? Til hvilken mail?
Stein.flaten@online.no .?

Stein
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Grubasek » man 07.11.2016 13:37

PM betyr Personal Message. Den ligger i Innboksen din her på forumet, og det skal vises øverst i Mac1-vinduet at du har fått en melding (du må være innlogget med ditt brukernavn "Stein Flaten").

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Stein Flaten » man 07.11.2016 14:02

Grubasek skrev:PM betyr Personal Message. Den ligger i Innboksen din her på forumet, og det skal vises øverst i Mac1-vinduet at du har fått en melding (du må være innlogget med ditt brukernavn "Stein Flaten").

-
Takk - Da fant jeg meldingen, med vedlegg til din dropbox for El Capitain, men problemet er bare det at jeg får ikke lastet ned noe som helst !
Sierra ligger å venter på å bli innstallert, men hverken brukernavn eller passord som jeg har brukt i flere år virker ikke. ei heller appleID - mail adr + passord ???
Har prøvd å bruke Alt - Cdm + R igjen , men kommer ikke videre - - ?

Stein Flaten
medlem i 138 måneder
 

Re: Nyinnstalert Sierra godtar ikke brukernavn/passord

Innleggav Grubasek » man 07.11.2016 14:08

Jeg tenkte egentlig at du kanskje kunne laste ned filen fra Dropbox til en annen Mac, lage en bootbar El Capitan på en minnepinne, for så å installere fra den. Hvis du ikke har den muligheten kan jeg dessverre ikke hjelpe deg videre.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]