LG Ultrafine 5K

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » man 12.12.2016 10:17

Vurderer kjøp av den nye skjermen Apple og LG har samarbeidet om( LG Ultrafine 5K). Jeg driver i all hovedsak med bilderedigering, og ser for meg at denne hadde egent seg svært godt til det, itillegg til at den kan virke som en hub, med alle utgangene, samtidig som den forsyner MBP med strøm.

Er det noen som har gjort seg noen tanker omkring hvor god denne skjermen er i forhold til andre skjermer i markedet som kan sammenlignes i samme prisleie?(Den store fordelen som macbruker i tillegg til at den forhåpentligvis er en knallgod skjerm er jo dette med «hub»delen).
Hvor bra er denne i forhold til imac feks?

Nå selges jo denne noe rabbatert ut året, så jeg vet ikke om en burde slå til nå. Tror dere dette er en skjerm en kun får kjøpt hos apple og eplehuset, eller tror dere andre butikker blir å selge den også, slik som expert(supertilbud-mastercard)?
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav Larsaronen » man 12.12.2016 15:24

Tror det er det beste kjøpet du kan gjøre til en ny MBP.
Vet ikke om den vil selges andre steder men det er en ganske god pris for den skjermen.

Sammenlignet med iMac har den mer farger og mer lysstyrke.
medlem i 203 måneder
 


Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » tir 13.12.2016 10:51

Takk for tilbakemelding.
Jeg har lenge ønsket meg en Imac pga av den herlige skjermen for redigering av bilder, men har blitt med tanken da det blir vel dyrt for meg med både bærbar og stasjonær(Imac). Men med denne nye skjermen ser det ut som om en kan få både i pose og sekk. Og forstår jeg riktig så vil denne skjermen til og med være enda bedre enn dagens Imac. Da skal vi ikke klage :-)
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » lør 17.12.2016 23:29

Flere tanker omkring denne skjermen? :-)
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav lazyjacket » søn 18.12.2016 14:26

Kjøp den nå før prisen går opp igjen =)
Tror det er en helt rå skjerm, og en utmerket makker til de nye proene.
medlem i 132 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » man 19.12.2016 13:47

Takk for svar!
Ja prisen slik den er rabbartert er vel egentlig ganske god, selv om en sammenligner med andre skjermer av samme kvalitet?
Om jeg har fortsått det riktig, Kan for eksempel en ekstern hdd stå permanent tilkoblet skjermen og at filene kan flyttes mellom mbp og ekstern hdd (med god hastiighet)når mbp er tilkoblet skjermen med thunderbolt(i tillegg til at mbp lades via samme kabel). Så om dette stemmer er det mange praktiske goder ved at den er så intigrert med mbp, men det hjelper lite om den ikke leverer til bildebehandling, men det bør den vel gjøre.

:-)
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » tir 20.12.2016 23:38

Ser ikke ut som om grunnmodelen(MBPR mid 2015) med integrert GPU i CPUen støtter ekstern 5K oppløsning. Men vil skjermen kunne brukes mot denne maskinen, bare med noe lavere oppløsning, eventuelt hva slags oppløsnig kan en forvente?
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav Larsaronen » ons 21.12.2016 11:46

Tror du må ha nyeste MBP.. Er vel kun den som har thunderbolt 3..
medlem i 203 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » ons 21.12.2016 11:51

Hei,
Ja, er bare den som har Thunderbolt 3, men har lest at en kan kjøre denne skjermen med full oppløsning sammen med MBPR, men da at maskinen har ekstern GPU som støtter 5120x2880, med et Thunderbolt 3(usb c) til Thunderbolt 2(minidisplayport) adapter. Om dette da stemmer skulle en tro at en kan kjøre skjermen på tilsvarende måte med innebygd GPU, men uten full oppløsning., eller om skjermen bar går i svart…..
Noen som vet?
medlem i 128 måneder
 


Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » ons 21.12.2016 16:45

Aha, dette var gode nyheter :-)

Da ser det ikke ut som om det spiller noen rolle om det er den simpleste eller den beste GPU som sitter i en feks 15" mid 2015? Er det riktig oppfattet ?

En oppløsning på 3840x2160 er nok til å leve med frem til ny MBP skal kjøpes :-)
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav Morse » lør 31.12.2016 13:43


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » man 02.01.2017 21:48

Takk for den. Hadde ikke sett den. Litt blanda kanskje, ser frem til flere tester :-)
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » tir 10.01.2017 15:39

Noen som har gjort seg opp synspunkter med denne LG skjermen VS andre tilsvarende?

Og kan denne brukes mot vanlig Windows pc(så jeg kan bruke den på hjemmekontor) dog med dårligere oppløsning?
medlem i 128 måneder
 

Neste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]