Zip filer virker bare ikke?

Diskusjon rundt Mac OS

Zip filer virker bare ikke?

Innleggav on247 » ons 21.12.2016 20:39

Jeg har lastet ned filer fra forskjellige bildebanker og Google Photos, men ingen kan ekspanderes.

En kollega har ikke samme problem. Han klarer å åpne filene., men jeg har problemet på både maskinen på jobb og på to maskiner hjemme. En med trådløs og en med ethernet-kabel.

Unable to expand "filnavn" into "Downloads". (Error 1 - Operation not permitted.)
Eller
Archive damaged-beskjed.

Jeg har prøvd med Archive Utillity, Stuffit Expander og The Unarchiver... no cigar.
Det er alle ganske store filer. Over 1 GB hver gang.

Noen som har noen tips?

Mac OSX El Capitain
10.11.4
medlem i 99 måneder
 

Re: Zip filer virker bare ikke?

Innleggav ggt667 » tor 22.12.2016 1:33

Last ned på ny?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Zip filer virker bare ikke?

Innleggav arntss » tor 22.12.2016 11:18

Forsøk å laste ned filene med en annen nettleser og se om de virker da. Safari har hatt en tendens til, i alle fall tidligere, å gjøre rare ting med filene på vei ned til maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Zip filer virker bare ikke?

Innleggav ggt667 » tor 22.12.2016 16:36

Jeg anbefaler: http://getfirefox.com

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Zip filer virker bare ikke?

Innleggav Morse » tor 22.12.2016 17:31

Støtter den, ggt667, ingen nettleser er perfekt. Og ikke glem at det finnes tonnevis av add-ons/extensions/utvidelser til hver enkelt nettleser som kan endre deres oppførsel ganske så kraftig, noe mange ikke tenker over – jeg opplever ofte at to brukere av samme nettleser har helt forskjellige brukeropplevelser, uten å være synderlig oppmerksomme på dette. Og tømming av cachefiler burde kanskje også vies større oppmerksomhet når noe "begynner å bli rart/gå tregt".

Her er en ganske edruelig oversikt over hva vi har å velge i:

http://www.macworld.co.uk/feature/mac-s ... c-3639500/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]