Utskrift i sort hvitt

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Utskrift i sort hvitt

Innleggav Inger Vik » søn 23.04.2017 12:51

Hei, jeg gir snart opp: Hvor i all verden kan jeg få denne macen til å skrive ut i sort hvitt?? Jeg har søkt og jeg har søkt, og jeg får opp avanserte skrivervalg og gud vet hva jeg ikke finner mulighet til, men å skru av fargeutskrift, et enkelt valg for å velge sort/hvitt er visst ikke mulig - eller?? Hilsen lettere oppgitt med Macbook pro med nyeste programvare. Jeg er helt klart ikke noen teknisk racer, men har fått veldig god hjelp her inne tidligere.
medlem i 191 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav arntss » søn 23.04.2017 21:50

Mulig det kommer litt an på hvilken versjon en har av Mac OS og kanskje også hvilken skriver man har, men hos meg ligger det uansett som vist på bildet under.
Bilde

Jeg har Mac OS 10.12.4 og en Canon TS8000 ett eller annet...

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Inger Vik » man 24.04.2017 11:04

Tusen takk for svar, men jeg får ikke det valget der. Det eneste jeg har funnet som kan være løsningen er at det står innstilt til grey scale. Hvis jeg får bort det, så får jeg forhåpentligvis opp et valg med sort hvitt utskrift. Men jeg må si at jeg har null forståelse for at det skal være så inn i gamperævva vanskelig å få inn et valg om sort hvitt i utskriftsvalg. Digger mac - men dette var dårlig. Men er åpen for at det er jeg som er helt molbo også da. Håper noen kan svare og sette meg på plass fordi det faktisk er skikkelig enkelt. Inntil da får jeg tømme fargepatronene......
medlem i 191 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Grubasek » man 24.04.2017 11:40

Det hadde vært "inn i gamperæva" hyggelig om du kunne opplyse oss om hvilken skriver du har, så hadde det kanskje vært lettere å finne en løsning! ;)
Dessuten hadde også vært greit å vite hvilket program du skal skrive ut ifra; kanskje det har et sort/hvitt-valg?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Inger Vik » man 24.04.2017 12:01

Hehe, det kan jeg så absolutt! Skriveren heter Epson Stylus Photo PX730. Og jeg skal "innrømme" at jeg en gang i tiden fant et slikt valg - men jeg er ikke i stand til å finne det igjen. Jeg får opp valg om skriveretning, prosent av siden som skal fylles etc etc, men altså ikke fargevalg. Jeg burde sikkert klart å få til dette, men det gjør jeg ikke.

Og - det gjelder uansett hvor jeg skal skrive ut fra såvidt jeg kan se - akkurat nå er det et pdf-vedlegg i en epost.
medlem i 191 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Grubasek » man 24.04.2017 12:28

Sjekk denne web-siden (bla ned nesten til bunnen):

http://esupport.epson-europe.com/ViewAr ... BG8t4U003D

Kanskje du finner noe der?

Edit:

Iflg. denne web-siden så kan ikke din skriver skrive ut i "Black Print Only"-modus:

https://www.epson.co.uk/viewcon/corpora ... 4312/10990

Men, jeg har ikke denne skriveren selv, så det er mulig jeg tar feil. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Inger Vik » man 24.04.2017 13:57

Takk for svar. Vil det si at det vanligvis er enkelt å velge sort/hvitt på mac, og at det er denne printeren som er vanskelig å ha med å gjøre? Isåfall får det bli en ny printer, dette blir for mye styr for meg, vil bare skrive ut regnskapsbilag etc, helt enkelt. Husker ikke hvorfor jeg endte opp med den printeren, tror jeg bare kjøpte den første og beste jeg så. Dessverre.

Takk i alle fall.
medlem i 191 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Grubasek » man 24.04.2017 14:04

Jeg vet ikke helt hvordan det er med mange andre printere. Jeg har en HP Deskjet 3520 (kostet bare ca. 500,- kr); den kan heller ikke skrive ut i sort/hvitt.

Hvis du er avhengig av å skrive ut mye i sort/hvitt, ville jeg beholdt skriveren du har, og heller kjøpt en billig sort/hvit laserskriver i tillegg.

Hvis du MÅ bytte skriver er det lurt å sjekke på nettet FØR du går i butikken - det er ikke alle selgere som kan detaljer om skrivere.

Lykke til! :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Morse » man 24.04.2017 22:04

Særlig enklere og billigere enn dette blir det vel neppe: https://www.expert.no/data/skrivere-og- ... /p-241995/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Utskrift i sort hvitt

Innleggav Inger Vik » tir 25.04.2017 12:11

Tusen takk for svar til både Grubasek og Morse. Skal absolutt sjekke ut den skriveren i linken.
medlem i 191 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron