bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Diskusjon rundt Apples iMac

bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav charmina » tir 06.06.2017 23:21

Sitter her og er helt fortvilet :-( Fikk meg ny iphone 7plus og tok masse bilder i helgen. Koblet den til maskinen min for første gang i sted og fikk spørsmålet om den skulle konfigueres som ny tlf eller sikkerhetskopere fra gammel. Minmann sa det siste var lurt så fikk jeg alle tlf nummer inn fra den gamle telefonen. Men da forsvant alle de nye bildene og jeg sitter her og er helt fortvilet da bildene betydde masse for meg Er de tapt for alltid????
medlem i 193 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav teknoguiden » ons 07.06.2017 9:52

Veldig kjedelig! Jeg er redd det kan bli vanskelig å redde de bildene. Hadde du aktivert iCloud bildebibliotek eller bildestrøm på telefonen før du mistet dem?
medlem i 142 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav Morse » ons 07.06.2017 14:23

Har ikke prøvd selv, men verd et forsøk? https://drfone.wondershare.com/iphone-p ... phone.html

Har hatt mye hell med denne, som IKKE er gratis når det kommer til stykket, men gratisversjonen kan i det minste fortelle deg om der er noe å hente: https://www.cleverfiles.com/

Fortell oss gjerne om du kom noen vei med noen av de ovenstående, eller tilsvarende programmer.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav charmina » tor 08.06.2017 17:12

Hei og takk for svar :-)
etter timer med fortvilelse og tårer så fant jeg bildene igjen i en sky som jeg ikke ante at jeg hadde registrert noe på. Nå styrer jeg for å få bildene ned fra skyen igjen, og finner bare en tungvint måte med ett og ett bilde, men den tiden bruker jeg så gjerne. Er så glad :-)
medlem i 193 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav Grubasek » tor 08.06.2017 18:42

Hvis du forteller oss hvilken sky det er, så kanskje vi kan hjelpe deg med å laste ned flere enn ett av gangen. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav teknoguiden » fre 09.06.2017 11:10

Så bra, da har du mer flaks enn de fleste. Vil anbefale deg å sette opp et godt system for backup fra nå av så du slipper flere sjokk :)
medlem i 142 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav charmina » fre 09.06.2017 17:06

Jeg hadde visst to ulike icloud skyer - trodde bare jeg hadde en. :rolls eyes: Nå prøver jeg å laste de ned men det tar jo timer når jeg bare får til å laste ned ett og ett om gangen for så å dra de ned i bilder.
medlem i 193 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav Grubasek » fre 09.06.2017 17:38

Gjør følgende:

1. Logg deg inn på den iCloud'en du vil laste ned fra.

2. Åpne Bilder.

3. Finn frem til de bildene du vil laste ned.

4. Merk ett og ett bilde ved å holde nede cmd-tasten mens du klikker på hvert enkelt bilde du vil laste ned (du må ikke slippe cmd-tasten før du har merket alle filene du vil laste ned, for da må du merke alt på nytt).

5. Slipp cmd-tsten og klikk på sky-knappen som har pil som peker ned.

Gi tilbakemelding om det funker. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav charmina » lør 10.06.2017 11:17

Tusen takk for kjempegod hjelp - det funket som bare det og jeg sparte mange timers arbeid :) Innimellom lurer jeg på hva jeg hadde gjort uten dette forumet :-) :-) :-)
medlem i 193 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav Grubasek » lør 10.06.2017 11:27

Bare hyggelig å kunne hjelpe. ;)

Et lite ekstra tips:
Merkemetoden jeg beskrev kan du bruke i veldig mange andre situasjoner (f.eks. når filer skal merkes for flytting, kopiering osv.). :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: bilder forsvant ved sikkerhetskopiering ny telefon

Innleggav charmina » lør 10.06.2017 12:19

Godt å vite Grubasek - har balt med å få merket flere objekter i andre situasjoner også. Fint å lære nye ting når man er så grønn på dette som det jeg er :-)
medlem i 193 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]