iMac Krasj

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac Krasj

Innleggav Prof.Baltazar » søn 09.07.2017 19:21

Jeg har hatt så flaks at i løpet av 2 uker så har HD krashet på 2 Macbook Pro og en iMac.

Jeg byttet HD på Macbookene. Det gikk smertefritt. Men på iMac har jeg fått noen ekstra grå hår.

Jeg kjøpte en EVO500 SSD disk og byttet den ut med den gamle. Men det viser seg at det ikke er mulig å komme inn i Diskutilities for å formatere og gjøre en nettverksinstall av OS. Jeg får opp feilmeldingen U2100F.

Etter my prøving og feiling så byttet jeg om på SSDéne som sto i iMac og de som ble installert i Macbook. iMac ville ikke boote (hvit skjerm), og Macbook (nå med EVO disken montert) fikk samme feilmedlingen. Jeg er ingen ekspert men min konklusjon er at det må være noe galt med EVO disken.

Noen som har vært borti noe lignnende eller har en løsning? Takknemlig for alle innspill
medlem i 80 måneder
 

Re: iMac Krasj

Innleggav Morse » søn 09.07.2017 20:43

Lag en bootbar USB-installasjonspinne (eller ekstern disk) og boot iMac´en fra denne. Formatter SSD´en og installer. Pleier å gå helt smertefritt.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iMac Krasj

Innleggav Prof.Baltazar » søn 09.07.2017 21:16

forsøkte dette. Fikk valget under boot om å velge "Recovery" eller "Install Mac OS". Forsøkte begge. Så godt ut i noen minutter, så bliket skjermen i sort, så hvitt, hvit hvitt
medlem i 80 måneder
 

Re: iMac Krasj

Innleggav Morse » man 10.07.2017 20:01

Boot fra en fullverdig bootdisk/pinne og kjør AHT/ADT (Hardware Test/Diagnostic tool). Kjør gjerne den utvidede testen (tar tid) og sjekk om du har et GPU-issue.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]