Grå skjerm, grønn stripe

Diskusjon rundt Apples iMac

Grå skjerm, grønn stripe

Innleggav Miamaria » tor 05.10.2017 15:10

Imacen har gått helt i grått mens jeg var en tur på do. Maskinen var ganske så varm, men nå har den kjølt ned og det er samme sak. Tok omstart med knappen, da kom den opp grå - på tvers av skjermen (ovenfra ned) går det grønne striper, noe jeg aldri har vært borti før. Fikk den opp en gang ved omstart og shift-knappen, men da kom skrivebordet opp med de samme grønne (og nå dels rosa) stripene.

Tok ny omstart, siden ender alt med grå skjerm (evt. grå skjerm med grønne striper først).

Noen som har opplevd dette og aner hva det kan være? Har bilde av hvordan det ser ut, men finner ikke noe måte å legge det inn her på.
medlem i 156 måneder
 

Re: Grå skjerm, grønn stripe

Innleggav Morse » tor 05.10.2017 21:47

Prøv aller først denne her: https://support.apple.com/no-no/HT204063

Skulle det ikke hjelpe, tar du denne her: https://support.apple.com/no-no/HT201295

Fortell hvordan det går!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Grå skjerm, grønn stripe

Innleggav Miamaria » man 09.10.2017 12:14

Takk, den der kan vel være grei å printe ut. Det meste var prøvd allerede, men ser der er et par kombinasjoner jeg ikke hadde kommet på. Maskinen er nå hos en som skal fikse den, så får vi se hvordan det går.
medlem i 156 måneder
 

Re: Grå skjerm, grønn stripe

Innleggav Morse » man 09.10.2017 14:08

Hvilken modell er det/hvor gammel er den? Det at den gikk varm kan ha mange årsaker, støvansamlinger i luftinntak/uttak er en av de viktigste. En annen kan være uheldige softwarekombinasjoner. Merket du ekstra viftestøy i denne forbindelse, eller ved andre anledninger? Fortell, fortell!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Grå skjerm, grønn stripe

Innleggav Miamaria » man 09.10.2017 22:39

Den er nok ganske gammel, men sjefen visste ikke hvor mye. Maskinen var ganske så varm (men merket ikke spes lyd, og jeg er ømfintlig for sånt), men pleide jo ikke ta på den ellers så aner ikke hvor varm den pleide å være.

Det blir visst ny maskin, ble dyrt å reparere.
medlem i 156 måneder
 

Re: Grå skjerm, grønn stripe

Innleggav Stham » ons 11.10.2017 15:24

Virker som grafikk-kortet har gjort sitt... da kommer det opp grønne striper.
medlem i 191 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]