LASTE NED TV-PROGRAM

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Alf Steinar Grønvold » lør 04.11.2017 15:31

Kan noen gi meg et tips om det går an å laste ned TV-program til mac'en, som jeg senere kan vise på min stue-tv?

Mvh. Alf.
medlem i 216 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav DADDY » lør 04.11.2017 17:44

Min gode venn Morse anbefaler Downie.

:-P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav OMMRen » lør 04.11.2017 18:28

Downie kan anbefales, ja. Fungerer til og med for nedlasting fra NRK..


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukerens avatar
medlem i 90 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Alf Steinar Grønvold » lør 04.11.2017 22:15

Det gikk fint å laste ned tv-program fra Downie, men klarer ikke å finne ut hvordan jeg videre brenner den ferdige nedlastningen på DVD plate for å vise den på Stue-dvd spiller. Noen gode forslag mottas med takk!

Alf.
medlem i 216 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Morse » søn 05.11.2017 14:00


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Alf Steinar Grønvold » søn 05.11.2017 15:28

Takk for hjelpen alle sammen!

Alf.
medlem i 216 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Gurre » søn 05.11.2017 15:54

Takk til alle som anbefalte Downie! Det kjente jeg ikke til, men noe slikt har jeg lett etter lenge. Tester det ut nå, ser ut til å virke fint, kommer sikkert til å betale for det.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Morse » søn 05.11.2017 16:24

One more thing: DVD-plater er jo temmelig "yesterday" - en bedre løsning er å sende filmen trådløst fra din Mac til TV´en. Nok en mulighet: Hvis din TV har USB-inngang, kan du legge filmen over på en minnepinne og plugge denne i TV´en. Får du ikke dette til med en FAT32-pinne, formattér pinnen som exFAT. Fungerer som regel helt strålende (bruk fjernkontrollen til å finne pinnen som kilde), og én plate mindre å holde greie på! :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Oddgeirf » søn 05.11.2017 20:37

Så kan du bruke beamer til å sende filmen til apple tv eller chromecast


Sent from my iPhone using Tapatalk
medlem i 210 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Gurre » man 06.11.2017 22:49

Morse skrev:One more thing: DVD-plater er jo temmelig "yesterday" - en bedre løsning er å sende filmen trådløst fra din Mac til TV´en. Nok en mulighet: Hvis din TV har USB-inngang, kan du legge filmen over på en minnepinne og plugge denne i TV´en. Får du ikke dette til med en FAT32-pinne, formattér pinnen som exFAT. Fungerer som regel helt strålende (bruk fjernkontrollen til å finne pinnen som kilde), og én plate mindre å holde greie på! :-)


Du vet, noen av oss liker tekst på papir, musikk på vinyl, film på DVD (nei, ikke VHS, så gammeldags er jeg ikke!).

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Morse » tir 07.11.2017 5:44

Har stor forståelse for det, det BLIR ikke det samme å lese på nettbrett som å holde en bok i handa, og min Linn Sondek platespiller og J.E. Sugden Class A forsterker kommer nok til å være i drift så lenge jeg er oppegående! Og det er bare et par år siden den siste VHS-spilleren gikk ut av produksjon. Men før du bruker penger på brennersoftware (jeg har selv Toast, en hundredollarsak som har gitt meg mengder av sorger og bekymringer og irritasjon), prøv deg på Burn, en gammel traver som er gratis og fortsatt virker, selv i Sierra: http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

Interfacet er ikke stappfullt av vaiende faner og klingende spill, men det er ikke vanskeligere å finne ut av enn at et par kaffekopper og litt lesning av bruksanvisning (medfølger ikke, du må navigere deg litt rundt i menyen på venstre side av ovennevnte website) som regel gjør susen.

La meg også få nevne at enkelte DVD-brennere ser ut til å ha en slags "personlighet", i den forstand at enkelte DVD-merker virker bedre enn andre. Verbatim er det merket som har gitt meg minst bekymringer (standard hos Claser´n og Elkjøp). Og ikke kast eventuelle feilbrenninger sånn uten videre, de kan brukes som ølbrikker året rundt!

Hører gjerne om du finner ut av det, eller om du trenger flere forslag!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Gurre » ons 08.11.2017 0:04

Morse skrev:Men før du bruker penger på brennersoftware (jeg har selv Toast, en hundredollarsak som har gitt meg mengder av sorger og bekymringer og irritasjon), prøv deg på Burn, en gammel traver som er gratis og fortsatt virker, selv i Sierra:


Hvis det var meg du mente, så bruker jeg cdrecord eller cdrskin til brenning av plater, kjenner programmene godt fra BSD og Linux. Eller "hdiutil burn". Jeg foretrekker som regel å bruke kommandolinjen hvis det er mulig.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: LASTE NED TV-PROGRAM

Innleggav Morse » tor 09.11.2017 5:54

Må jo også nevne at der finnes slike ting: https://www.airbeam.tv/free-trial-chrom ... ternative/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere