Erfaringer med div epostadr

Diskusjon rundt Mac OS

Erfaringer med div epostadr

Innleggav Tada » man 06.11.2017 10:56

Opplever feilmeldinger og mangler med min broadpark-adresse, så ønsker å skifte. Bor nå i blokk med Get-abonnement og Gets fiberløsning.
En alternativ epostadresse for meg vil være ...@icloud.com, kanskje @gmail.com
Hva er andres erfaringer med disse adressene, spesielt knyttet til Get-abonnement.
Noen anbefalinger, eller noe jeg må være spesielt oppmerksom på, ved skifte?
medlem i 145 måneder
 

Re: Erfaringer med div epostadr

Innleggav Morse » man 06.11.2017 21:45

Da har du vel allerede en ...@getmail.no?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Erfaringer med div epostadr

Innleggav Gurre » tir 07.11.2017 1:02

Velg noe som virker også når borettslaget ditt skifter internett-leverandør, altså ikke den getmail-adressen du allerede har. Gmail virker fint, dersom du er komfortabel med alt de samler inn av opplysninger om deg. Ellers kan gmx.com anbefales.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Erfaringer med div epostadr

Innleggav Morse » tir 07.11.2017 6:23

Godt poeng der, Gurre, og til trådstarter: Ikke la deg skremme av Google-data-innsamlingsangsten, det er så lite vi kan gjøre med dette så allikevel. Få deg en G-mail-adresse, den kan du sette opp til å hente inn ALLE dine andre mailadresser (levende og døde), og med litt innsats kan du sikre deg mot en rekke spionasjeting og andre angstkilder. Fordelen er at du kan få tilgang til din mail, enten din Mac har brent opp/falt i gjødselkummen/blitt sølt kaffe på, osv, så lenge du har en annen Mac eller PC (!) eller smarttelefon for hånden – og internettforbindelse, selvsagt. En nabo ble forleden frastjålet sin skinnende nye MacBook Pro av noen slemminger da han var innom en landsby i Kazakhstan, men fikk tilgang til mailen takket være en vennlig betjent på den lokale politistasjonen (som hadde internettforbindelse!), og derved fikk meldt fra om sin tildragelse i øst og vest! Minnet vedkommende nabo i ettertid om at hadde han bare sørget for å sette opp sin smarttelefon, så hadde han fått samme tilgang der. Men det var visst en minneverdig opplevelse å oppsøke denne politistasjonen, da!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Erfaringer med div epostadr

Innleggav Tada » ons 08.11.2017 9:11

Takk for innspill. Jeg har ennå ikke skaffet meg ..@getmail-adr, har jo flere andre og er ikke så interessert i enda en. Er jo svært usikker på om den vil fungere dersom borettslaget skifter leverandør.
Noterer meg at gmail-adr får stor støtte. Må man bruker den sentrale webmailen deres, eller går gmail-adr greit som epostkonto på en Mac?
Har noen erfaringer med @icloud-adr som for meg - ut fra litt testing - fungerer utmerket i Get-systemet til nå?
medlem i 145 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron