"Nylige" i Finder

Diskusjon rundt Mac OS

"Nylige" i Finder

Innleggav MacFresh » tir 07.11.2017 19:31

Denne liker jeg ikke. Fikk fjerna den i Finder, men når jeg skal legge til f eks en video i en mail, så kommer "nylige" opp under "favoritter", og her vises da alt du har sett på de siste uker og måneder. Og det er jo ikke alltid DET er ønskelig... Kan dette fjernes? Prøvde å slette noen filer derfra, men da slettes de fra sin opprinnelige plassering også
medlem i 154 måneder
 

Re: "Nylige" i Finder

Innleggav dflyer » ons 08.11.2017 21:41

I Finder, velg valg under menyvalget. Så under sidebar, huk av nylige slik at den ikke vises.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: "Nylige" i Finder

Innleggav MacFresh » ons 08.11.2017 23:02

Har gjort det, så den er grei. Men når du skal legge til vedlegg i en mail, så kommer den opp igjen i den nye ruta, og det er den jeg vil ha vekk...
medlem i 154 måneder
 

Re: "Nylige" i Finder

Innleggav arntss » tor 09.11.2017 1:15

Når du har åpent vinduet for import av fil til vedlegg i e-post, så tar du tak i "Nylige" og drar den til høyre. Det vil da komme opp en -X- som da viser at den vil fjernes fra menyen i sidebaren. Slipp den fri og den skal da være borte.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: "Nylige" i Finder

Innleggav MacFresh » tor 09.11.2017 12:20

Bra forslag det, ser den X'en jeg også. Men den forsvinner ikke likevel. X'en ligger liksom under musepekeren, får ikke dratt "nylige" over den om du skjønner. Har prøvd å dra både til papirkurv og andre steder, men ikke pokker, den spretter tilbake. Har du fysisk prøvd det selv så du vet at det funker med denne?
medlem i 154 måneder
 

Re: "Nylige" i Finder

Innleggav arntss » lør 11.11.2017 0:06

Ja, det fungerer her. Jeg drar den ut til høyre og slipper. Da forsvinner den. Nå har jeg ikke "Nylige" der, så jeg får ikke forsøkt med den. Men jeg har gjort det med flere andre og det fungerer hos meg det i alle fall.

Edit: Når jeg nå forsøkte å gjøre dette en gang til, så kom faktisk "Nylige" også opp i sidebaren, noe den ikke har gjort tidligere. Når jeg nå forsøker å dra den ut til høyre, så forsvinner den ikke. Jeg vet ikke hva grunnen til dette kan være og må si pass når det ikke fungerte på "vanlig" måte.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]