LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav Grubasek » ons 03.01.2018 17:18

@kajac2:
Som Morse skriver, det gjelder IKKE i High Sierra.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav Valotunk » ons 03.01.2018 18:03

Joda, høyreklikk (ctrl-klikk) fungerer helt fint i High Sierra for å få opp dialog boksen som spør om du er helt sikker på at du vil åpne ikke-godkjente programmer.
medlem i 198 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav kajac2 » fre 05.01.2018 11:37

Grubasek skrev:@kajac2:
Som Morse skriver, det gjelder IKKE i High Sierra.


Jo, det skal da fungere. Det som mangler er muligheten til å permanent deaktivere Gatekeeper (tillate alle apper) fra Systemvalg.
medlem i 197 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav Morse » fre 05.01.2018 15:13

"Jo, det skal da fungere. Det som mangler er muligheten til å permanent deaktivere Gatekeeper (tillate alle apper) fra Systemvalg."

kajac2, det er jo nettopp dette man oppnår via nevnte terminalkommando.

NOK om dette fra min side, dere gjør som dere vil selv – men VIT hva dere gjør... ;) ;) ;)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav kajac2 » tir 09.01.2018 14:28

Morse skrev:"Jo, det skal da fungere. Det som mangler er muligheten til å permanent deaktivere Gatekeeper (tillate alle apper) fra Systemvalg."

kajac2, det er jo nettopp dette man oppnår via nevnte terminalkommando.


Nei, å ctrl-klikke på en app og velge Åpne lager et unntak i Gatekeeper kun på den nevne appen, og kun den nevnde versjonen av appen.

Terminal-kommendoen du nevner deaktiverer Gatekeeper på hele maskinen, noe jeg ikke vil anbefale av sikkerhetsmessige hensyn.

Som sagt, Apple skriver dette selv på sine egne nettsider: https://support.apple.com/guide/mac-hel ... gs-mh40617
medlem i 197 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav Morse » tir 09.01.2018 16:01

Som jeg sa: NOK om dette fra min side, dere gjør som dere vil selv – men VIT hva dere gjør... ;) ;) ;)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav Alf Steinar Grønvold » fre 16.02.2018 17:21

Et spørsmål til GUBASEK:

Jeg har en Cd-plate hvor det ligger mange MP3-filer. Har forsøkt å legge disse over på SimplyBurns i audiomappen. Det går greit å overføre filene. Når jeg mater original- platen ut og setter inn en tom CD-plate for brenning, kommer det opp et rødt "fareskilt" med utropstegn foran hver melodi som gjør kopieringen umulig. Hva kan være årsaken til dette?

Mvh Alf.
medlem i 216 måneder
 

Re: LYD FRA KASSETTER TIL CD-PLATER.

Innleggav Valotunk » fre 16.02.2018 21:54

Uten å være sikker så kan det høres ut som om SimplyBurns ikke finner kildefilene når du tar ut CD platen hvor filene ligger.

Jeg tipper at SimplyBurns ikke kopierer .mp3 filene fra CD'en din når du drar de over i audiomappen. Den oppretter sannsynligvis kun en oversikt over hvilke filer du vil brenne og hvor de ligger lagret.

Så mitt tips er at du først kopierer alle .mp3 filene over til Mac'en din før du drar de over i SimplyBurns audiomappen.
medlem i 198 måneder
 

Forrige

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]