Godtar ikke passordet!

Diskusjon rundt Apples iMac

Godtar ikke passordet!

Innleggav torefi » ons 14.02.2018 10:37

Da eg skulle logge meg inn på min Imac (toppmodellen fra et par år tilbake) i dag, ville den slett ikke godta passordet ved innlogging. Eg er helt sikker på at eg har skrevet det rett. Til og med prøvd med anna tastatur. Sjekka at CAPS LOCK ikke er på. Etter omstart ber den om navn også. Skriver det inn og deretter passordet. Men, nei! Vil ikke godta det. Ka gjør man så?? Takknemlig for tips om ka som kan ha skjedd og om en mulig løsning.
medlem i 195 måneder
 

Re: Godtar ikke passordet!

Innleggav Grubasek » ons 14.02.2018 11:50


Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Re: Godtar ikke passordet!

Innleggav Selbo » lør 17.02.2018 18:38

Jeg hadde samme problemet en gang å da viste det seg at et minnekortadapter som hadde stått i maskinen i månedsvis som lagde problemene. Nappet det ut og tok svenskeknappen så var den som før igjen. Sjekk om du har noe som står i maskinen du ikke bruker.

Brukerens avatar
medlem i 141 måneder
 

Re: Godtar ikke passordet!

Innleggav torefi » søn 25.02.2018 19:33

Det endte med at eg tok den til Eplehuset som formatterte harddisken. Alt borte. Heldigvis har eg TimeMachine, og kunne bare overføre sikkerhetskopien fra den. Det tok 12 timer omtrent. MEN: Bildemappa som ligger i Finder. var ikke der! Mange bilder borte. Noen som vet om det er mulig å finne den igjen på sikkerhetskopidisken og hvordan man ev gjør det
?
medlem i 195 måneder
 

Re: Godtar ikke passordet!

Innleggav Morse » man 26.02.2018 3:52

I Finder? Mener du at den lå på skrivebordet? I såfall, gå til Time Machine-disken, åpne Backups.backupdb > *Navnet på maskinen din* > Latest > Brukere > *ditt navn* > Skrivebord. Der skal du finne mappen du leter etter.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Godtar ikke passordet!

Innleggav torefi » tir 27.02.2018 10:04

Ser nå at det er min egen feil. Hadde valgt at bilder IKKE skulle sikkerhetskopieres! Av skade blir man klok :-(
medlem i 195 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]