Bilder bibliotek kan ikke kopieres eller komprimeres.

Bilder bibliotek kan ikke kopieres eller komprimeres.

Innleggav Origin » tir 10.04.2018 10:56

Jeg har mitt bilder bilbliotek på en ekstern HD (230GB size på biblioteket)
Den eksterne HD har fått problemer og må formateres. Derfor forsøker jeg å kopiere biblioteket over på en annen tom HD men når det er 5 minutter igjen av kopieringen får jeg beskjeden:

"Operasjonen kan ikke fullføres fordi et objekt med navnet «Bilder-bibliotek» finnes allerede."


"The operation can not be completed because an object named "Photos Library" already exists."


Jeg har også prøvd å komprimere (zip) biblioteket og får feilmelding da også.
Feilmelding ved komprimering: "Det oppsto en feil som ikke kunne rettes, under komprimering av en fil."

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Regner med det er en uleselig fil ett eller annet sted inne i pakken men det er for mange filer å gå igjennom manuelt.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Bilder bibliotek kan ikke kopieres eller komprimeres.

Innleggav Helge Hafstad » tir 10.04.2018 13:03

Har du prøvd å reparere biblioteket før du kopierer? Hold nede Cmd-tast når du starter Bilder så skal du få opp valg for dette.

Alternativt kan du også prøve det samme med programmet PowerPhotos.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Bilder bibliotek kan ikke kopieres eller komprimeres.

Innleggav Origin » tir 10.04.2018 15:03

Nei fordi det står at jeg må ta en sikkerhetskopi før jeg forsøker å reparere. Og det er naøyaktig det jeg ikke får til. :/

Hva skal jeg prøve med PowerPhotos sier du?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Bilder bibliotek kan ikke kopieres eller komprimeres.

Innleggav Helge Hafstad » tir 10.04.2018 17:40

Programmer med litt pondus vil alltid be deg om å ta backup før du setter i gang med noe. Her er vel saken at du ikke har kjørt backup tidligere via Timemachine eller annet og nå går det ikke fordi en fil er korrupt e.l. Du kan da velge å reparere disken/volumet med Diskverktøy eller prøve den innebygde funksjonen i Bilder (beskrevet ovenfor). - Eller tilsvarende med PowerPhotos. Lenken jeg la ved til sistnevnte forteller deg en del om hva dette programmet kan brukes til.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere