Facebook-melding som er uforståelig

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Alf Steinar Grønvold » tir 17.04.2018 12:07

Det har nå begynt å dukke opp en melding helt øverst til høyre på skrivebordet hver gang jeg slår på mac'en. Den lyder som følgende: "Facebook-passord kreves, oppgi passordet for (aste-xxx) i internett-kontoer." Når jeg videre trykker på fortsett, kommer det opp et nytt skjema for "Internett-kontoer" hvor det står:"Kan ikke koble til kontoen: (Mitt navn). Skriv inn passordet for brukeren: (min e-postadresse)". Jeg regner med at det her jeg skal skrive inn passordet som er mottatt fra internett-leverandøren. Når jeg taster inn dette, kommer det opp med rød skrift: "Kunne ikke verifisere kontonavn eller passord". Har da i stedet forsøkt å taste inn passordet for min face-book konto, men får samme røde skrift.
Det er ellers ikke noe problem å åpne Face-book, men "Facebook-passordmeldingen" som hele tiden dukker opp, er veldig irriterende. Når jeg lukker den, dukker den opp igjen nesten med en gang. Kan noen hjelpe meg, så vil jeg være takknemlig!
medlem i 216 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Helge Hafstad » tir 17.04.2018 15:27

Du skal oppgi passordet som du laget da du logget deg inn på Facebook første gang - eller senere om du har endret det. Dette er ikke noe som kommer fra din Internett-leverandør.

Dersom du har brukt passordet som Safari har foreslått så finner du igjen dette ved å gå på menylinjen Safari/Valg/Passord og lås opp dette med maskinpassordet (det du logger deg på med når maskinen starter) og marker adressen for Facebook i listen som kommer opp. Da kan du lese av passordet ute til høyre.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav dakri » tor 07.06.2018 13:06

Jeg får samme melding. Men hverken iMac'n eller Macbook'n min godtar passordet jeg skriver inn .... selv om jeg vet at det er korrekt (og har også sjekket det slik Helge beskriver..) Hvorfor godkjennes det ikke /fortsetter å dukke opp??

(Dette var et selvvalgt passord ... og jeg får selv om Systemvalget ikke godkjenner det når jeg skriver det inn på nytt - uten problemer logget meg inn på FB UTEN å oppgi passord på både Macbook ,iMac, telefon etc..... )

Why?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Morse » lør 09.06.2018 5:20

Husk at passordet for maskinen din, passordet for mailen din og passordet ditt for FB er tre forskjellige ting. Hvis du uten videre kommer inn på FB, har du vel krysset av for at FB skal huske passordet ditt fra gang til gang. Sikkerhetsmessig er det svært lite lurt å be nettsider huske passordet. Kanskje Dashlane er noe for deg? https://www.dashlane.com/

Og en ting til: Mange nettsider tilbyr å logge deg inn via Facebook. Dette er SVÆRT lite lurt: https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor- ... 1.13964785

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Morse » man 11.06.2018 18:34

Og så hørte vi ikke noe mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Jonas.J » tir 12.06.2018 12:59

Jeg har nøyaktig det samme problemet, jeg kjører 10.12.6, og på en av oppdateringene dukket dette problemet opp.
Det er Safari som husker nettpassordene på maskinen.
Uansett hva jeg har forsøkt så vil ikke Facebook-passordet som er knyttet til "internettkontoer" bli godtatt når jeg skriver det inn.
Jeg bare slettet denne kontoen, har ingen betydning når det gjelder FB.

I min verden er det bare en av mange uforståelige oppdateringer av Sierra.

Kommer ikke Apple ned på jorden igjen vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre ...
medlem i 151 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Harley » tir 12.06.2018 13:10

Kjent problem i ukesvis det der hos meg også: har forsøkt det meste om ikke alt nå, men uten hell. Det betyr at man ikke får lastet ned kalender og kontakter fra Facebook også.
medlem i 181 måneder
 

Re: Facebook-melding som er uforståelig

Innleggav Morse » ons 13.06.2018 17:12

Uansett, ikke be Safari eller andre nettlesere huske passordene, det blir litt som å gå på gata med rumpa bar. Bruk heller Dashlane eller lignende. Ta en opprensking med Onyx, dere som har dette for (u)vane. Og følg med på denne her:
https://askbobrankin.com/alert_vpnfilte ... NwqAxOP6SL

Alt for mange sover i timen når det kommer til nettsikkerhet. Jeg gjentar: Mange nettsider tilbyr å logge deg inn via Facebook. Dette er SVÆRT lite lurt: https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor- ... 1.13964785

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]