Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Diskusjon rundt Apples iMac

Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Innleggav majaarnoy » tor 28.06.2018 9:40

Hei

Jeg har et problem når jeg skal overføre bilder og videoer fra iphone til iMac (Bilder).
Når jeg overfører andre gang, så skjønner ikke Bilder at jeg har overført videoene mine fra før så de blir overført flere ganger. Nå ligger det mange duplikater av åvideoene, selv om jeg haker av for «importer alle nye objekter». Det kan se ut til at dette gjelder kun for de videoene som jeg har lagret fra Snapchat, og ikke dem som er filmet direkte med iphone video..

Noen som har noe forslag her? Bortsett fra å slette videoene på iphonen.. :)

iMac 27-tommers, sent 2013
OS X Yosemite Versjon 10.10.5

iPhone 6S
medlem i 213 måneder
 

Re: Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Innleggav Morse » ons 04.07.2018 16:17

Litt uklart for meg det hele, men anyway, kanskje du kunne sett på dette programmet?
https://imazing.com/
Koster en førtidollarpenge, men er gratis å prøve, for å se om du synes det er verd pengene. Selv er jeg en ivrig tilhenger...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Innleggav Morse » søn 15.07.2018 22:57

Og så hørte vi ikke mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Innleggav majaarnoy » fre 20.07.2018 23:47

Takk for svar! Jeg vil jo helst ikke laste ned noe ekstra programvare ....

Jeg prøver å forenkle meg selv:

Når jeg plugger iphone inn i mac for å overføre bilder/videoer, da åpner "BILDER" seg på imac. Jeg trykker på "blabla overfør nye objekter". DA nemlig... overføres alle ikke allerede overførte bilder fra tlf til mac. Ja det er helt perfekt. Men ikke videoene! De overføres til mac hver eneste gang jeg kobler til tlf til mac.

Så dette resulterer i at jeg har mange, mange, mange duplikater av videofilene mine som jeg har tatt på tlf, på mac. Dette skjer hver eneste gang jeg skal overføre.

Jeg tror dette har noe med snapchat-video-formatet å gjøre.... har noen det samme problemet ?
medlem i 213 måneder
 

Re: Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Innleggav majaarnoy » fre 20.07.2018 23:47

Takk for svar! Jeg vil jo helst ikke laste ned noe ekstra programvare ....

Jeg prøver å forenkle meg selv:

Når jeg plugger iphone inn i mac for å overføre bilder/videoer, da åpner "BILDER" seg på imac. Jeg trykker på "blabla overfør nye objekter". DA nemlig... overføres alle ikke allerede overførte bilder fra tlf til mac. Ja det er helt perfekt. Men ikke videoene! De overføres til mac hver eneste gang jeg kobler til tlf til mac.

Så dette resulterer i at jeg har mange, mange, mange duplikater av videofilene mine som jeg har tatt på tlf, på mac. Dette skjer hver eneste gang jeg skal overføre.

Jeg tror dette har noe med snapchat-video-formatet å gjøre.... har noen det samme problemet ?
medlem i 213 måneder
 

Re: Overføring av video fra iphone til Bilder på iMac

Innleggav Morse » søn 22.07.2018 9:42

Hmmm...Ta og gå grundig gjennom denne her, se om du har en innstilling du trenger å justere:
https://support.apple.com/no-no/guide/p ... cd90d3/mac

Fortell gjerne hva du finner ut. :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]