Apple Mail

Apple Mail

Innleggav Edwi » tor 20.09.2018 18:13

Jeg har en venn med iMac som ikke får brukt Appleś Mail lenger. Programmet starter, men kutter så etter et par sekunder. Vi søkte på nettet og fikk rede på at en .plist-fil skulle kastes. Fant filen til slutt, men den lot seg ikke fjerne.
Så reinstallerte vi systemet i håp om at Mail da ville bli installert på nytt. Det virket heller ikke. Er det noen her som kan tenke seg en løsning på problemet?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple Mail

Innleggav Morse » tor 20.09.2018 23:26

Hvilket system (MacOS X/macOS) snakker vi om her?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Apple Mail

Innleggav Morse » lør 22.09.2018 0:26

Som en workaround: Er det en mulighet at vedkommende oppretter en Gmailkonto? Da er det mulig å mottamail fra hans Apple-mailadresse...

Det skulle forresten være enkelt å slette nevnte .plist-fil hvis han starter fra en annen disk (eller minnepinne med system på).

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Apple Mail

Innleggav Edwi » lør 22.09.2018 10:01

System High Sierra. Han har ikke Fire-Wire uttak på sin maskin, ellers kunne jeg ha koblet opp mot min. Ellers vet jeg ikke hvordan jeg ellers kan overta hans maskin.
Å lage en minnepenn med system er nokså kjelkete da. Det må da finnes en annen måte.
Ellers har han en Gmail som funker. Men han har jo så mange kontakter på sin online-konto, så det er denne han prøver å få til å virke. Problemet oppsto da han skulle sende en mail.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]