"Bilder" på MacBook og i iCloud

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

"Bilder" på MacBook og i iCloud

Innleggav Cata » søn 25.11.2018 11:31

Etter et par maskinbytter opp gjennom årene, godt hjulpet av overføring fra iPhoto til Bilder så er det fullt kaos i bildene mine. Jeg har googlet og googlet og googlet men finner ikke ut av hvordan jeg skal få "Bilder" til å synke med iCloud. Fra mobilen går det fint. Alle bilder jeg tar der fyker rett opp i skyen, men de vil ikke fyke ned til Mac igjen så jeg må overføre manuelt om jeg skal se bildene på mac'en.

Svært irriterende.

Jeg regner med jeg har gjort noe galt da jeg opprettet systembibliotek. Jeg endte med å måtte legge det i iCloud drive siden jeg ikke fikk opp noen fornuftig kopling mellom "Bilder" i iCloud og "Bilder" på mac. Jeg regner nesten med det er feil, men hva er riktig fremgangsmåte?

Har MacBookfra tidlig 2015. Kjører p.t. Sierra men vurderer oppgradering til Mojave nå.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: "Bilder" på MacBook og i iCloud

Innleggav Fiskepudding » søn 02.12.2018 14:20

Så fremt du i systemvalg ->iCloud under valg på bilder har krysset av det øverste valget skal dette fungere.
Skjer det ikke kan det kanskje fungere å importere dem på nytt til Bilder. (Lag et nytt bibliotek og slipp mappen med bildene fra det gamle biblioteket på bilder med nytt bibliotek (Ctrl+klikk på det gamle biblioteket og velg vis innholdet i pakken.)
(Hold nede tilvalg når du starter bilder for å få opp dialog for å kunne opprette nytt)
Fungerer det ikke er det bare å bytte tilbake til det gamle biblioteket på samme måte du opprettet nytt.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: "Bilder" på MacBook og i iCloud

Innleggav Jon Blund » fre 11.01.2019 18:21

Dette er et litt annet problem:

Jeg er ny på iCloud. Hadde tenkt å bruke iCloud til å lagre bildene mine.

MEN: jeg er ikke interessert i nå å få 6000 bilder fra Mac inn på min iPhone, eller iPad. Ønsker kun å ha bildene i skya/iCloud.

Er det en måte å hindre alle mine Mac-bilder å skulle også overføres til iPhone/iPad?
medlem i 138 måneder
 

Re: "Bilder" på MacBook og i iCloud

Innleggav Jon Blund » fre 11.01.2019 18:21

Dette er et litt annet problem:

Jeg er ny på iCloud. Hadde tenkt å bruke iCloud til å lagre bildene mine.

MEN: jeg er ikke interessert i nå å få 6000 bilder fra Mac inn på min iPhone, eller iPad. Ønsker kun å ha bildene i skya/iCloud.

Er det en måte å hindre alle mine Mac-bilder å skulle også overføres til iPhone/iPad?
medlem i 138 måneder
 

Re: "Bilder" på MacBook og i iCloud

Innleggav teknoguiden » lør 12.01.2019 18:26

Du kan droppe å skru på iCloud bildebibliotek på telefonen og iPaden. Men da får du jo heller ikke opp iPhone-bildene fortløpende på macen.

Alternativ 2 gjelder dersom det er bekymringer for lagringsplassen som gjør at du ikke vil ha opp alle bildene på telefonen og iPaden. Da kan du kjøre iCloud bildebibliotek optimalisert på disse enhetene. Da dukker alle bildene opp der, men de lagres ikke i full størrelse dersom du ikke har nok plass. Les mer her under "spar plass på enheten":

https://support.apple.com/no-no/HT204264
medlem i 142 måneder
 

Re: "Bilder" på MacBook og i iCloud

Innleggav Jon Blund » søn 13.01.2019 21:09

Takk for det, teknoguiden.

Ja, det ble det som blir løsningen, slå av Bilder i iCloud på tlf og iPad. Så får en heller bruke epost eller Airplay om det er noen bilder derfra som absolutt "må opp i skya".
medlem i 138 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]