Nok å slette gamle dokumenter før salg?

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

Nok å slette gamle dokumenter før salg?

Innleggav dakri » tor 14.02.2019 23:14

Skal selge min gamle iMac. (Med bl.a. inkludert en Office-pakke som er installert).

Er det nok å logge av iCloud pluss slette (dra dokumenter i søplekassa og tømme søplekassa etterpå) før jeg selger den? Eller kan en kreativ sjel plutselig finne igjen mine familiebilder osv.... - dvs type gjenopprette noe på et eller annet vis? ... Hvis dette ikke er nok - og jeg må formatere på noe vis.... Slettes ikke da også Office-pakka jeg har solgt maskina med?

Hilsen "ikke-så-dreven"

Brukerens avatar
medlem i 142 måneder
 

Re: Nok å slette gamle dokumenter før salg?

Innleggav Grubasek » fre 15.02.2019 0:10

Du kan følge denne oppskriften (unntatt pkt 6):

https://support.apple.com/no-no/HT201065

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Nok å slette gamle dokumenter før salg?

Innleggav dakri » fre 15.02.2019 15:18

Takk for tips, Grubasek!

Tok også å opprettet en ny bruker - som "Administrator". Logget av mitt "gamle jeg" og lot den nye administratoren slette meg (etter at jeg hadde slett. That oughta do it, ... ja?

Brukerens avatar
medlem i 142 måneder
 

Re: Nok å slette gamle dokumenter før salg?

Innleggav Grubasek » fre 15.02.2019 16:25

Det skulle nok være greit det, ja.

Bare husk at hvis en ny bruker har lyst til, eller av en eller annen grunn må re-installere maskinen, så må lisensinformasjonen til Offica-pakka kopieres ut av maskinen FØR den evt. reformateres, eller så må denne informasjonen finnes på orginal-pakka evt. kvittering/epost fra Microsoft.

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Nok å slette gamle dokumenter før salg?

Innleggav dakri » lør 16.02.2019 12:30

Takk igjen for innspill, Grubasek. Har just posta en ny MAJOR utfordring ... under ny maskin/garanti osv (viste ikke helt hvor det hørte hjemme....)

Får fanden ikke passordet til å funke på min splitter ny iMac?!! Har du tid, vil jeg være evig takknemlig for noen idéer... (sjekk https://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=152&t=302089

Brukerens avatar
medlem i 142 måneder
 


Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]