Hub'er slutter å virke?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Hub'er slutter å virke?

Innleggav dakri » tir 12.03.2019 21:26

Mye som skal lades via USB etterhvert. Og minnepinner og slikt og sånn. Kjekt med en hub eller 2. Kjøpte 3 stk - kjipe greier - via AliExpress. Har to hjemme og en på jobb. Funker så det griner. Men plutselig vil ikke min nye iMac 27" at de skal funke lenger? Minne-pinner gjenkjennes ikke i Finder. Og iPhone og iPad dukker ikke opp i iTunes - og lader heller ikke. Åpenbart lader ikke noe annet heller.... Litt rart at 2 hub'er tar kvelden sånn med et knips? Vil det samme være tilfelle om jeg kjøper en ny på Jula i morgen? Er det noen innstillinger eller noe rart som gjør at det har blitt sånn? (Oppdaterte til Mjojave 10.14.3 for kort tid siden... usikker på om problemet oppstod umiddelbart da... Men ganske sikker på at at det har kommet etter det .....) ???

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Hub'er slutter å virke?

Innleggav Morse » ons 13.03.2019 0:21

Disse USB-hubene dine har SELVSAGT egen strømforsyning?

Les deg gjerne litt opp her, f. eks.

https://www.techwalla.com/articles/what ... a-usb-port

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Hub'er slutter å virke?

Innleggav dakri » ons 13.03.2019 10:07

Her var du litt kjapp med CAPSLOCK, Morse. Sitter nå på jobb med en kliss lik kjip hub og lader både min iPhone X og pulsklokka mi på min Macbook Pro med samme OS-system. Har gjort det samme på to tilsvarende huber hjemme på iMac'n. I tillegg har har iPad og 4 forskjellige hodetelefoner/ørepropper m.m. latt seg lade... Pluss diverse powerbanks m.m.m.m.m.

Men synes det var snodig at hub'ene på nye iMac med nevnte OS-installering har sluttet å virke HELT! Og da er det ikke bare ladinga som opphører - men også å finne igjen memorysticks på Finder. Mens en makan en på jobben stadig evner å gjøre begge deler . Hva er sannsynligheten for at 2 stk konker ut (ledningsbrudd) på samme tidspunkt... ? Men - det KAN jo faktisk være så enkelt også.....


... noen timer senere ... etter å ha funnet ut at hub'en fra Jula var like ubrukelig som de andre, fant jeg ut via Systeminformasjon at portene bak på iMacen ikke var like. Det var både USB 3 og USB 2. Og ved å bytte inngangen for hub'en (valgte den nærmest minijack-uttaket----) - så VIPS! -..... der lader det igjen - til og med om man skjøter en hub nr 2 i hub 1... .. og minnepinner dukker opp i Finder... og alt er bare velstand.... Tenk at nepa dakri fant ut dette sjæl???? Takk for meg!

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]