Mail-problem

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Mail-problem

Innleggav rolf_odd » ons 04.03.2020 21:11

Har skiftet bredbånd fra Telenor til Get. Siden jeg fortsatt har et mobilabonnement hos Telenor, har jeg fått beholde e-postadressen rolf.xxxxx@online.no, som jeg har hatt i mange år.
Når det gjelder web-mail fungere alt som det skal. Men på Mac med Mail kan jeg motta mail, men ikke sende. Får da meldinga: Svaret fra tjeneren var: <rolf.xxxxx@online.no>... We do not relay from 84.213.69....
Innstillingene i Mail er de samme som jeg hadde før. men jeg har på følelsen at jeg i Mail må legge inn Get sine: mail.getmail.no og smtp.getmail.no. Men forstår ikke hvordan disse i tilfelle fungerer i forhold til rolf.xxxxx@online.no-adressen, som jeg helst vil fortsette å bruke. Håper på råd :-)
medlem i 146 måneder
 

Re: Mail-problem

Innleggav gvalstad » tor 05.03.2020 18:12

Du må legge inn gets SMTP for å sende mail, det er riktig. Det påvirker ikke mail inn.
medlem i 190 måneder
 

Re: Mail-problem

Innleggav rolf_odd » tor 05.03.2020 20:25

Ser ut som jeg likevel skal bruke pop og smtp til online.no (Telenor, der jeg har mobil-abonnement), på tross av at jeg nå har WiFi fra Get.
Det som var viktig var i Mail først å slette den gamle kontoen. Deretter da jeg trykte på Opprett ny konto, ble pop.online.no og smtp.online.no automatisk utfylt – så nå kan jeg både sende og motta mail, og er veldig fornøyd med det!
Det eneste som var rart var at jeg måtte importere ca. 100 000 mail (fra tilbake til 2013) til On my Mac (Arkiv).
Inn-boksen er imidlertid tom, men det kan antakelig ordnes ved å velge Gjenoppbygg (?)
medlem i 146 måneder
 

Re: Mail-problem

Innleggav rolf_odd » man 09.03.2020 15:08

Valgte i går i Mail Gjenoppbygg og lot maskina stå på over natta. I Innboks og i Sendt er det nå bare mail fra de siste dagene.
Men jeg har fått to ikoner i sidepanelet under Arkiv som begge heter «On My Mac», og som har helt likt innhold – med mail tilbake til da jeg kjøpte maskina i 2013. Tror dette må være all den mail jeg har både sendt og mottatt de siste årene (?)
Lurer på, siden innholdet i de to «On My Mac»-boksene er likt, om jeg bør slette den ene? Det spiller kanskje ingen rolle om begge er der?
En annen ting, som jeg har lurt på lenge, er ved Søk om det søkes i alle mail-bokser (Innboks, Sendt, Arkiv (On My Mac) og Importert)? :-)
medlem i 146 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere