Event 5. September bekreftet

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Event 5. September bekreftet

Innleggav Eriksson » ons 29.08.2007 9:06

Da er det klart for et iPod-relatert event 5. september! =)

Link.

Hva skal vi vente oss?
Fat Nano?
ny standard iPod?

jeg håper ihvertfall på en ny standard-modell med nytt OS. Ny Nano hadde også vært kult, og "Fat Nano" trenger nødvendigvis ikke å bli så dumt.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Tonedefeat » ons 29.08.2007 9:08

Hey! Kanskje jeg skal kjøpe ny iPod til å erstattet 20GB'en fra 2005!

Good news :-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Lars_S » ons 29.08.2007 9:08

Ny nano i hvert fall ;) Venta og venta nå...noen som har noen formening om nike+ sport kit vil fungere med de eventuelt nye nano'ene? De burde vel det....?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iBjorn » ons 29.08.2007 9:13

Det har blant annet blitt spekulert i om ikke det vil bli lansert en ny generasjon med "fullblods" iPods med flashminne og/eller iPhonelignende touchscreen-navigasjon. Som vanlig er Apple tause som i graven om slike ting. Den som lever får se, som det heter.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Polymorph » ons 29.08.2007 9:47

Håper det er noen enkle firmware-inngrep som lar en få det evt. nye interfacet på eldre iPods.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav OleUtne » ons 29.08.2007 9:55

Polymorph:
Det vil nok komme litt ann på hvor stor oppløsning den er laget for, og dersom det er touch, kan du vel se langt etter å legge den inn på en eldre iPod...


Personlig er mine høyeste ønsker en veldig light iPhone strippet ned til kun iPod funksjonen, kansje litt til. Men jeg tror dette er å ta i litt vel mye :rolls eyes:

Flashminne i alle modeller, tror jeg dog er en realistisk forhåpning.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav iRamstad » ons 29.08.2007 9:56

Personlig håper jeg at det Apple snart tilbyr muligheten for nedlasting av serier og filmer via iTunes, en sårt savnet "feature"...
medlem i 202 måneder
 

Innleggav KDN » ons 29.08.2007 10:53

Grunnen til at serier ikke er tilgjengelig enda har vel noe med ABC/NBC/etc. allerde har solgt rettigheter til TV2/TVN/etc. Apple ville nok helst solgt til så mange som mulig, men at det er innholhdsleverandørene som begrenser dette.

Er vel ganske sikkert at den nye iPoden er en enhet lik iPhone men at det kunn er musikk delen som er lakt inn.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav eirikaav » ons 29.08.2007 14:03

Håper det kommer en iPod uten den teite saken bakpå, som på iPod video, som er klar til å fylles opp med riper. Kjøpte en før sommerferien fordi jeg virkelig trengte den, og har tatt veldig godt vare på den hvis det skulle være nødvendig å selge den når det kom ny like etter sommerferien. Den er tatt godt vare på og har nesten ikke riper bakpå, noe som er umulig å få til. Kommer det en ny som ikke har sånn teit speilsak bakpå er dette grunn nok til å selge den litt over to måneder gamle iPoden og kjøpe ny
medlem i 211 måneder
 

Innleggav kajac » ons 29.08.2007 18:27

KDN skrev:Er vel ganske sikkert at den nye iPoden er en enhet lik iPhone men at det kunn er musikk delen som er lakt inn.

Jeg vil tippe den ser omtrent sånn ut (designet altså, ikke softwaren): http://mac1.no/node/3991?size=_original

Bildet er laget av meg

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav OlafG » ons 29.08.2007 18:44

Hvis den ser sånn ut så har Apple mistet en iPodkunde, faen det der var stygt.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav iBjorn » ons 29.08.2007 18:45

Det som taler imot "iPhone-med-bare-iPoddelen"-varianten er at man da går vekk fra det eksepsjonelt brukervennlige klikkehjulet til et atskillig mer tungvint system som i all hovedsak må regnes som tohånds. Som demonstrert på montasjen det vises til i posten ovenfor kan man jo lage en touchscreen-versjon av scrollehjulet. Ulempen i forhold til tidligere iPods vil likevel være at den taktile navigasjonen elimineres. Når det er sagt er det naturlig å forestille seg at Apple gjerne vil utnytte den nyvunne touchscreenteknologien man finner på iPhone videre over i sitt største konsumentprodukt. Tanken på en skjerm som dekker 95% av frontsiden er besnærende, særlig i forhold til dette med salg av filmer og TV-serier via iTMS. Det blir spennede å se hva de lander på, men jeg holder nok en knapp på noe som ligner iPhone i mangt og meget.

btorbo

Edit: Jeg har ombestemt meg. Jeg synes ikke en iPod er en iPod uten klikkehjulet. Jeg håper og tror derfor at det nye ift iPod blir flashminne, ikke touchscreen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Bringsverd » ons 29.08.2007 23:15

Ser at det går rykter om trådløs iTunes Music Store, hadde passet bra siden Nokia Music Store snart kommer og skal være tilgjennglig dirkete på telefonen. Et annet rykte er at iPod Shuffle (Product)RED kommer.
Jeg tror en trådløs iTMS er sannsynlig for en ny genrasjon iPod med Wi-Fi og iPhone. En ny genrasjon iPod kommer vel nesten garantert nå, med cover-flow og andre unødvendige ting.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav lasse h » fre 31.08.2007 18:24

Tipper det kommer en iPhone-liknende sak, med både video, musikk, trådløs iTunes music store, som også da innebærer at det kommer en internett-leser, á la iPhone. Hadde vært fett hvis den var i børstet stål, slik som iPod Nano!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav limbo » fre 31.08.2007 18:33

KDN skrev:Grunnen til at serier ikke er tilgjengelig enda har vel noe med ABC/NBC/etc. allerde har solgt rettigheter til TV2/TVN/etc.


Nå er jeg ikke så sikker på hvor lenge siden den nyheten kom(ser at det er noen dager siden du posta), men nå har jo NBC trukket seg ut av iTS.
Bare som en liten infopost.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]